Teruggave laadkosten zichtbaar maken in Energie Dashboard

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Quattromgh
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 21:17
Ik heb mijn Alfen laadpaal gekoppeld aan mijn homeassistant installatie. Mijn leasemaatschappij vergoedt de energiekosten voor het thuis laden van mijn auto. Dit gaat gewoon op de standaard manier via de backoffice van de LM.

In het Energie Dashboard zie ik het energieverbruik en de gemaakte kosten inclusief het verbruik van de auto. Ik zou graag willen dat in het Energie Dashboard wordt weergeven wat het verbruik en de vergoeding van de LM is.

Dit lukt op zich wel door het verbruik van de laadpaal als een netwerkverbinding op te geven en daar een negatief tarief (dus bijvoorbeeld -€0,28) aan te geven. Dan worden de laadkosten netjes van de totale verbruikskosten afgetrokken. Het nadeel is dan wel dat het verbuik van de laadpaal dan bij het totale verbruik opgeteld wordt.

Hoe kan ik dit inregelen zodat het verbruik niet dubbelop geteld wordt, maar de vergoeding van de LM wel netjes van de totale kosten afgetrokken wordt?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SxFjnYSzt79mc2rG3r51N44CuEo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AJpcBgWkFakeLGiQtDoHaOWm.png?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-05 19:51
Ik zou hiervoor een apart dashboard maken.

Spel en typfouten voorbehouden