@
rekeewt Ik heb je bericht verplaatst naar het juiste subforum waar deze vragen beter tot hun recht komen.
Op Tweakers verwachten we daarbij echter ook
een stukje eigen inzet van de vraagsteller én de antwoordgevers. Dat begint bij duidelijk te
omschrijven wat je precies zoekt en wat je daarbij belangrijk vindt. Hoe belangrijk is geluidskwaliteit bijv. Zijn de 2e oordopjes/headphones ook van Apple? Enz. Ook als je niet veel van de techniek begrijpt of door de bomen het bos niet meer ziet, kun je wel omschrijven hoe je alles het vaakst zult gebruiken en waar je waarde aan hecht.
Daarnaast vinden we het belangrijk dat je
zelf alvast wat voorwerk hebt gedaan. "Ik wil een bluetooth transmitter en welke moet ik kopen" is daarbij nog te weinig. Lees en bekijk reviews, bijv. hier op Tweakers en andere techsites, bekijk video's op YouTube, etc. Welke merken en specifiek modellen spreken je dan aan? En nog belangrijker, welke gerichte vragen heb je daarover?
Dit vragen we zeker niet om je te plagen, maar om ervoor te zorgen dat jouw vraag en wensen zo helder mogelijk zijn. Dit helpt je medeforumgebruikers om te begrijpen waar jij naar op zoek bent, zodat jij sneller, beter passende antwoorden krijgt. Het voorkomt ook dat er onnodig aan elkaar getrokken wordt om meer informatie te krijgen en jij enkel dingen zou horen die niet bij je passen. Hoe beter de vraag, hoe meer antwoorden je krijgt waar je wat aan hebt. Zelf leer je er vervolgens ook meer van én iemand die meeleest vindt dan ook een waardevol topic in zijn/haar zoektocht.
Om je daarbij te helpen, hebben we dit format bij aankoopadviestopics:
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?
Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Omdat je bericht nu niet aan de vereisten voldoet, heb ik hem gesloten. Je mag mij een DM sturen ter heropening als je een opzetje hebt gemaakt, dan kan ik deze weer openen. Als je vervolgens bovenaan je eigen bericht op 'wijzig' klikt, dan kun je alles zo goed mogelijk aanvullen.