Vraag

• McBuilds
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 18-05 21:13
Mijn vraag

Voor onze vereniging mag ik een android telefoon uitzoeken voor PR gebruik. De reden waarom we een telefoon willen gebruiken in plaats van een camera is zodat we social media app accounts apart kunnen houden, een eigen nummer voor communicatie met de media en mocht het nodig zijn het toestel als 1 pakket met alle info doorgeven aan de volgende die PR gaat doen.

Wat we vooral belangrijk vinden is een goede camera, welke zowel binnen als buiten gedegen fotos maakt. Zowel overview foto's van events zonder al teveel detail verlies, als redelijk scherpe portret afstand foto's zoals bij jubileums. Foto's welke in schemer tot donkere omgeving ook nog wat detail laten zien is mooi meegenomen, maar geen vereiste. De foto's hoeven niet van dusdanige kwaliteit te zijn voor foto/video bewerking, formaat van foto's dient vooral geschikt te zijn voor website en socials gebruik.

Voldoende oplsag capaciteit is wel een redelijke vereiste, zeker als je mee rekent dat sommige telefoons met aardig wat bloatware komen welke opslag capaciteit innemen. Gezien ons gebruikersdoel is standaard software als office, pdf en dergelijke meer dan afdoende.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Op dit moment gebruik ik de wat oudere one plus 8T en die voldoet wat betreft camera gebruik nog prima. Echter is dit mijn eigen telefoon en vind dat toch niet zo prettig. Moet toch redelijk vaak foto's en videos opschonen/verplaatsen naar pc/opslag.

Toen mijn eigen telefoon uitkwam deed hij niet onder voor de samsung vlaggenschepen. Echter is het vereniging budget niet dusdanig ruim dat een high end telefoon tot de opties behoort.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Gelukkig staat Tweakers vol met reviews en best buy guides. De Samsung Galaxy A56 5G, 128GB opslag Grafiet en Motorola edge 60 Neo, 12GB ram, 256GB opslag Grijs lijken op papier prima opties voor ons budget. De Motorola edge 60 pro, 12GB ram, 512GB opslag Grijs kan vanwege de opslag capaciteit een iets betere optie zijn dan de Neo, maar komt wel aardig aan de max van het budget wat de vereniging bereid zal zijn uit te geven. Zoals eerder benoemt is camera kwaliteit voor onze doeleinden best belangrijk en laat dat nou net het deel zijn waar ik weinig concrete antwoorden over vind in de reviews.

Dus aan jullie de vraag, welke optie zouden jullie aanraden? Is er een ander android model welke jullie zouden aanraden voor onze doeleinden/budget welke we nog niet hebben overwogen?

Alle reacties

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Je zit in een budgetsegment waar wel prima toestellen zijn, maar waar vaak bezuinigd wordt op de cameras. Ik weet niet wat je bovengrens is, maar je zou nog naar een Xiaomi 15T Pro kunnen kijken.