Ik wordt er helemaal gek van. Ik heb dus een Maxtor D540X-4K harddisk en miijn abit lx6 heeft een beetje oude bios die niet overweg kan met harddisks groter dan 32GB. Gelukkig heeft Maxtor hier een progje voor, JUMPON, echter dat werkt niet. Ik heb alle instructies nauwkeurig opgevolgd, maar ik krijg er geen 40GB van gemaakt. Bij het uitvoeren van JUMPON geeft hij de volgende melding:
****32 GB Jumper feauture not supported on this drive ****.
Wie weet hoe ik dit probleem kan oplossen? Uiteraard heb ik Maxtor al gemeelt, maar die zijn een beetje traag en lezen meeltjes ook niet altijd door (kijken volgens mij alleen naar header), het duurde twee weken voordat ik eindelijk de juiste jumpersettings door kreeg voor mijn schijf. Dus ik vraag het ook hier maar, gaat af en toe wat sneller.
ps. heb geen zin om hiervoor nieuwe ide-controller te gaan kopen, geld groeit me helaas niet op de rug.
****32 GB Jumper feauture not supported on this drive ****.
Wie weet hoe ik dit probleem kan oplossen? Uiteraard heb ik Maxtor al gemeelt, maar die zijn een beetje traag en lezen meeltjes ook niet altijd door (kijken volgens mij alleen naar header), het duurde twee weken voordat ik eindelijk de juiste jumpersettings door kreeg voor mijn schijf. Dus ik vraag het ook hier maar, gaat af en toe wat sneller.
ps. heb geen zin om hiervoor nieuwe ide-controller te gaan kopen, geld groeit me helaas niet op de rug.