Sinds vandaag heb ik deze projector. Ter vervanging van een Epson EH-TW3600. Die werkte in samenwerking met een intel NUC, Een hdmi kabel ging van de nuc naar een samsung HT-D5530 en dan een lange hdmi kabel naar de projector. De HT-D5530 is een blueray speler en 5.1 surround set. Deze wil ik nog steeds gebruiken met de nieuwe projector. In de praktijk blijkt dat niet zo simpel te zijn.
Ook omdat mijn Oled tv nu al via de SPDIF is aangesloten. Ik kijk 99% tv met bluetooth oortjes, maar soms heb ik is zin om de surround set te gebruiken als ik naar het "kleine" 55" scherm kijk. Zet ik de projector aan, dan gaat het projectiescherm voor de TV, zet ik me in de grote zetel gaat de surround set aan.
De JMGO N1S heeft een earc HDMI poort en ik heb al is geprobeerd (met een 99% zekerheid dat dit niet ging werken) om een deze op een HDMI in naar de HT-D5530 aan te sluiten. De N1S zag de samsung wel, maar wou er geen geluid naartoe sturen. Alle geluiden kwamen enkel uit de projector.
De HDMI kabel die ik daarvoor gebruikte is een nieuwe 10m lange UGREEN 8K HDMI 2.1 kabel.
Voorlopig zie ik 2 oplossingen:
Zijn er zaken waar ik moet op letten bij aankoop? De 2e extractor zegt dat de HDMI kabel max 5m mag zijn. Maar ik heb een veel langere kabel nodig. Of weet iemand nog een andere manier?
Ook omdat mijn Oled tv nu al via de SPDIF is aangesloten. Ik kijk 99% tv met bluetooth oortjes, maar soms heb ik is zin om de surround set te gebruiken als ik naar het "kleine" 55" scherm kijk. Zet ik de projector aan, dan gaat het projectiescherm voor de TV, zet ik me in de grote zetel gaat de surround set aan.
De JMGO N1S heeft een earc HDMI poort en ik heb al is geprobeerd (met een 99% zekerheid dat dit niet ging werken) om een deze op een HDMI in naar de HT-D5530 aan te sluiten. De N1S zag de samsung wel, maar wou er geen geluid naartoe sturen. Alle geluiden kwamen enkel uit de projector.
De HDMI kabel die ik daarvoor gebruikte is een nieuwe 10m lange UGREEN 8K HDMI 2.1 kabel.
Voorlopig zie ik 2 oplossingen:
- Ik verplaats mijn Beelink SER4 minicomputer. Die heeft 2 HDMI 2.0 poorten. Ik gebruik de eene op 4k voor het beeld naar de projector en de 2de op 1080P naar de samsung. Via Kodi kan ik dan instellen dat het geluid via de 2e uitgang gaat.
- Op de EARC zet ik een audio extractor (zoals deze of deze ) Dan loopt er een 10m lange kabel terug van de projector naar de kast waar de samsung staat en sluit die via een audio extractor met een SPDIF kabel aan.
Zijn er zaken waar ik moet op letten bij aankoop? De 2e extractor zegt dat de HDMI kabel max 5m mag zijn. Maar ik heb een veel langere kabel nodig. Of weet iemand nog een andere manier?