WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

Krijg mijn Vigor2928 niet aan mijn Ziggo modem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Oscar Den Haag
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 23-05 08:15
Hallo,

Ik heb al jaren een Vigor2960 achter mijn in bridge geschakelde Ziggo modem draaien. Werkt dus al jaren prima.

Ik heb nu een Vigor2928 gekocht maar krijg met geen mogelijkheid de WAN aan het Ziggomodem.

iemand een tip?

Groet Oscar

Relevante software en hardware die ik gebruik

Windows 11

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Vele malen gereset en alles, ook de Ziggo modem, opnieuw opgestart

Alle reacties

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Vroeger ook Ziggo gehad.

De volgorde was nogal cruciaal ivm onthouden MAC adres.
  • Ziggo-modem als je nieuwe router van de stroom.
  • 5 minuten wachten (30 sec of 1 minuut kon in het verleden te snel zijn)
  • Ziggo-modem stekker erin
  • Wacht 2 tot 3 minuten totdat de lampjes op het modem aangeven dat hij volledig is opgestart.
  • Nieuw Draytek stekker erin

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe - Globalping Probe

• Oscar Den Haag
Bedankt voor je reactie, heb het precies zo gedaan maar het werkt nog steeds niet.

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Geen idee als dit doet wonderen en al is gedaan.

Modem nog wel in Bridge mode?

Je kunt in de Vodafone & Ziggo app bridge-modus zelf in- en uitschakelen. Dit doe je als volgt: 
  • Open de Vodafone & Ziggo App.
  • Log in.
  • Ga naar Service.
  • Kies Internet.
  • Klik op Bridge Modus.
  • Zet de Bridge Modus aan of uit in de app
  • Zet na de aanpassing je modem 30 seconden uit en daarna weer aan. Wacht 15 minuten en de wijziging is actief. 
Geen idee als die nog in bridge mode staat zo ja eruit en er weer in doet mogelijk oplost.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe - Globalping Probe

• Oscar Den Haag
Hij staat nog in Bridge mode, dat zie ik bij 'mijn Ziggo' en is ook telefonisch bevestigd door Ziggo.

De lampjes op het modem branden correct maar ik krijg geen IP-adres van Ziggo.

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Dan heb ik vanuit mijn ervaring nog 1 laatste poging.

Hier toevallig ook een Draytek. Hoe wel ik glasvezel heb. Kreeg ik ook geen ip vanuit mijn provider. Tot ik de poort speed hard op 1 Gbit had gezet ipv auto.

Je zou hem is hard op 1 Gbit of 2.5 Gbit kunnen zetten kijken of dat iets doet bij mij destijds wel. Mocht dat niet werken dan heb ik geen idee meer en ik benieuwd waar het aan kan liggen.

• Oscar Den Haag
Helaas ksn ik de ethernet poorten alleen op auto zetten

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:39
En als je het WAN MAC adres van je oude Draytek cloned (schrijf je dat zo?) op de nieuwe?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Oscar Den Haag schreef op zondag 17 mei 2026 @ 09:35:
Helaas ksn ik de ethernet poorten alleen op auto zetten
Hmm dat is vreemd. Zou toch instelbaar zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YZ7995l8QR0d9KWOEg_Y46_gfUI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Cepn58NUkgAruCxfwicQLTTG.png?f=fotoalbum_large

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:02
@RobbyTown Hij vervang niet zijn Zigoo modem door die Draytek maar plaatst hem erachter.
Dus dingen als mac clonen en rebooten zijn zinloos, want hij houd gewoon zijn Ziggo ervoor in Bridge.

@Oscar Den Haag
Die Vigor2928 is een dual Wan router dus hebt je wel de juiste Wan poort actief staan en staat die wel op dhcp?

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Oscar Den Haag
@RobbyTown ik moet poort 1 of 3 gebruiken en daar kan je alleen uit 'auto' kiezen

poort 2 is glasvezel

Ik heb de juiste poort actief staan en dhcp staat aan

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:02
Brand het link lampje en krijgt die Wan poort een IP adres (kun je ook zien in het Ziggo modem).

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

@Ben(V) ik denk dat je de verkeerde hebt getagd. Ik heb de mac klonen niet eens genoemd ;).

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-06 08:28

nelizmastr

Goed wies kapot

Ook al de nieuwste Draytek firmware erop gezet? Dat zou stap 1 moeten zijn.

Zie je wel dat er überhaupt verbinding (LED’s op de draytek) is en welke snelheid (meestal in de UI te zien)?

In mijn ervaring boeit het Zigg niet zoveel als je ineens een andere router inplugt, je krijgt alleen logischerwijs een ander adres, laatst nog een Draytek vervangen door een Fortigate 50G en dat werkte ook meteen.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Oscar Den Haag
Nieuwe ontwikkeling:

Als ik op de nieuwe router het mac-adres kloon, dus ik zet daar het adres van mijn oude router, dan werkt het onmiddellijk. Dus de stekkers zitten goed.

Dat is niet helemaal de oplossing, hoe kan ik nu met zijn eigen mac-adres met het Ziggo modem connecten?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oscar Den Haag schreef op zondag 17 mei 2026 @ 13:21:
Nieuwe ontwikkeling:

Als ik op de nieuwe router het mac-adres kloon, dus ik zet daar het adres van mijn oude router, dan werkt het onmiddellijk. Dus de stekkers zitten goed.

Dat is niet helemaal de oplossing, hoe kan ik nu met zijn eigen mac-adres met het Ziggo modem connecten?
In dat geval is je Ziggo modem niet goed gereboot. De eerste reply van @RobbyTown geeft de juiste volgorde aan. Je zegt dat je dat gedaan hebt, maar wat je omschrijft suggereert iets anders.

Het is vooral relevant dat er tijdens het rebooten van de modem niets op aangesloten is. Pas als het volledig online is je router erop aansluiten. Dan zal die een IP krijgen op eigen MAC.

Oslik blyat! Oslik!

• Oscar Den Haag
Wat ik gedaan heb:

Ik heb de netwerkkabel uit de Ziggo modem gehaald en de Ziggo modem uitgezet, ook de nieuwe modem heb ik uitgezet.

30 minuten gewacht, Ziggo modem weer aan, wachten tot het lampje groen is, ongeveer 3 minuten

Dan mijn nieuwe modem aangesloten op de Ziggo modem en de nieuwe modem ook aangezet.

Helaas, hij doet het niet, zodra ik dan weer het oude mac-adres inzet doet hij het gelijk

....

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-06 22:49
misschien moet je je nieuwe draytek (mac adres) even doorgeven aan de technische helpdesk van Ziggo?

ik heb zoiets ooit gelezen dat mensen dat telefonisch moesten doorgeven zodat de ISP dit nieuwe mac adres registreert.

mijn verzameling A.I. afbeeldingen

• Oscar Den Haag
Dat heb ik nog nooit gedaan. Heb al tientallen modems op een Ziggo bridge modem aangesloten.

Er moet iets anders aan de hand zijn

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Geen hoeveel je gewisseld hebt in korte tijd.

Ervaring uit ver verleden is dat Ziggo maximaal 2 ip adressen uitgeeft via hun modem. Volgens mij blijft zo'n adres een tijdje actief gelinkt aan een MAC, want als ik van netwerkkaart (laptop) wissel dan krijg ik soms ook geen IP adres.

• Oscar Den Haag
Het lukt gewoon niet om een ander mac-adres aan te melden bij Ziggo. Ook als ik met mijn oude router een ander mac-adres gebruik lukt het niet (na opstarten van Ziggo enz.)

Alleen het oude mac-adres werkt, ik hoef dan ook niet opnieuw te starten, het werkt gelijk

Snap er niets van, kansloos om hiermee de Ziggo helpdesk te bellen..

Iemand een beter idee?

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-06 13:27
Schakel bridgemodus eens uit, wacht tot dat werkt en dan weer inschakelen.
Met een beetje geluk is de Mac cache bij Ziggo dan ook leeg.

• Oscar Den Haag
Dat in en uit schakelen moet in de app, hij doet dat niet, hij zegt wel dat hij het gaat doen maar het gebeurt niet.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
je DHCP request wordt dus met het "originele" mac adres van de 2928 niet beantwoord? maar met het gekloonde van de 2960 wel..

Nu weet ik niet welk modem je van Ziggo hebt, misschien dat die nog ergens moeilijk loopt te doen.. (wat die in weze niet mag in bridge mode... maar gezien dat die ook niet uit bridge lijkt te willen ??)

404 Signature not found

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:51
Toevallig ooit op je ziggo modem MAC filtering aangezet of zo?

Dat gezegd hebbende, vreemd dat het niet werkt maar wat is het probleem om met het geclonede MAC adres te werken? Ga er vanuit dat je oude Draytek geen plekje in het netwerk meer krijgt.

Anders routing tabel enzo op die ziggo eens leeg gooien.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oscar Den Haag schreef op zondag 17 mei 2026 @ 18:07:
Dat in en uit schakelen moet in de app, hij doet dat niet, hij zegt wel dat hij het gaat doen maar het gebeurt niet.
Dat is ook verdacht. Klinkt alsof de modem op meerdere dingen niet reageert. Een factory reset zou ondertussen geen slecht idee zijn. Hou terwijl de modem aan is de reset-knop een seconde of 15 ingedrukt. Mogelijk heb je daar een paperclip voor nodig. Welk merk en type is he trouwens? Staat op de sticker onderop het apparaat.

Oslik blyat! Oslik!

• Oscar Den Haag
Ik geef het op, ga verder met het gekloonde mac adres. Dan werkt het perfect, Iedereen bedankt.

Maar het zit mij toch niet lekker...

Het is een Sagemcom F3896LG

[ Voor 10% gewijzigd door Oscar Den Haag op 17-05-2026 22:57 ]

Pagina: 1