Tibber: Vergelijking van maximale energiebesparing < 94%?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Debonk
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 22-05 14:12
Mijn vraag
Naar aanleiding van de registratie in mijn app van Tibber krijg ik een vergelijking gepresenteerd van het energieverbruik van vergelijkbare huizen. Vandaag wordt er gemeld dat ik 94 % minder stroom verbruik dan hetzelfde type huizen dat in de bestanden van Tibber gemeten kan worden. Dat maakt me nieuwsgierig of er in deze tijd van energiebesparing anderen ook deze scores halen. En vooral met welke investering/configuraties!

Relevante hardware die ik gebruik:
2 x 20 zonnepanelen waarvan 20 stuks west op een dakvlak en zuid- zuid west de rest op de grond. De panelen hebben een wp à 405. Hebben ieder een eigen Enphasis omvormer.  De stroom hiervan gaat naar een batterystack van 40 Kw..Op mijn eigen stroom rijden we ook elektrisch en hebben we beneden electrische vloerverwarming, Balansventilatie D verdeelt de warmte ook naar de bovenverdieping,

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb: AI gevraagd naar een analyse op basis van de opgegeven configuratie. AI geeft aan dat het een betrouwbare uitkomst is. Kortom, met alle apparaten die de revu passeren, wat levert het nu op? Er zijn vast wel meer mensen die goed geinvesteerd hebben in hun "Tweede Huid". Overigens, ik krijg dan wel wat geld terug met een dynamisch contract, maar ben niet actief aan het handelen. Het gaat mij meer om de vergelijking van de percentages, dan om hoeveel je geïnvesteerd hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door Debonk op 16-05-2026 21:30 ]