Er zitten waardevolle reacties bij ja. En ook mindere.
Zoals ik al aanhaalde, die switch van AiExpress, die zal je zelf nog aan moeten sturen. Dus daar ben je ook nog tijd aan kwijt. Al dan niet dat je daar ook wat voor moet solderen, nog bij moet bestellen (voeding?). Zou ook niet direct de route zijn die ik zou nemen.
Alles wat nodig is om het te laten werken heb ik. Een 12V voeding? Meerdere. En een Sonoff remote USB schakelaar (
https://www.bol.com/nl/nl...-adapter/9300000035281896) om de Ali switchboard WiFi te laten schakelen ook. Of via Tasmota, dan is het nog scriptable ook.
Zolang je zelf weet dat het wellicht niet ideaal gaat zijn, dan is dat prima. Hou daar in elk geval rekening mee.
Klopt. Maar het is dus een hobby dingetje. Ben aan het rentenieren na 45 jaar ICT. Gewoon rommelen, leuk toch.
Ik heb zelf (meerdere) routers draaiend op OPNSense. Voor niet te veel geld kan je een Router doosje halen met meerdere poorten (zijn topics van hier op GOT). Ik kan me voorstellen dat dat niet voor iedereen is aangezien er een leercurve is (daarom dat ik niet direct voorstelde nog). Ik haal het toch even aan.
Maar zie bijvoorbeeld dit:
https://docs.opnsense.org/manual/how-tos/multiwan.html
Dan kan je bijvoorbeeld de GL.inet vervangen(als router). Of aangezien je die toch hebt, inzetten als losse AP (maar niet als router). Ik vrees alleen dat je daar wel het een en ander voor moet configureren voordat je het werkend hebt.
Dank voor je reactie. Heb ook nog wel wat mini PC’s met meerdere LAN poorten dus ook dat kan ingezet worden.
Maar de hele vraag was dus of een simpele remote te bedienen schakelaar voor RJ45 aansluitingen bestond. Zeg maar een IP KVM voor ethernet. Op internet komt die vraag best vaker op, toch zeker een niet al te gekke vraag.
Off-Topic: Ik was security officer bij een bedrijf met staatsgeheimen. Totaal geïsoleerde ICT. Maar ja, e-mail. Hoe doe je dat. De beveiligings autoriteit wilde een airgap. Daar komt e-mail moeilijk doorheen. Een slimmerik maakte eigenlijk dat ding van AliExpress. Maar dan met een simpel relais, want het ging nog via twee draadjes VDSL over KPN. Kleine PC schakelt relais naar buitenwereld, haalt e-mail op en schakelt om naar binnenwereld. Kostte wel moeite om de BVA te overtuigen dat er echt geen connectie was maar lucht tussen binnen en buiten

.
Vermoed overigens dat dit ding van AliExpress hier ook voor bedoeld is gezien de DIN rail bevestiging (die er zo te zien af kan). Industrie toepassing tussen productie en leverancier netwerk o.i.d.?
[
Voor 3% gewijzigd door
ernstoud op 16-05-2026 23:31
]