Toon posts:

httpd steeds groter en webserver langzamer !!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ha mensen,

Eens kijken of hier iemand mij kan helpen: Ik draai Apache, Sendmail, Qpopper en IMAP met Squirrelmail op een PII 400 met 256MB. Dat gaat prima, er hoeft nauwelijks geswapped te worden. Nu wordt de response op requests van users steeds trager. Het duurt soms wel 40 a 50 seconden totdat een user zijn pagina te zien krijgt. Wanneer ik naar de Httpd's kijk zie ik deze groeien van 6MB naar 13MB. Terwijl ze zo groeien wordt alles trager. Echter wanneer ik naar mijn CPU belasting kijk gebeurt er nadat iemand op een link heeft geklikt een hele tijd niets (of bijna niets). Dan komt de trein in beweging (zie ik aan proc.belasting) en heeft de gebruiker in een fractie van een seconde zijn pagina. Het lijkt alsof de webserver wacht met verwerken maar ik weet niet waar ik moet zoeken om dit probleem beter te localiseren.
Is er iemand die meer verstand heeft van Apache/PHP/sendmail/IMAP/Squirrel en mij (een eind verder op weg) kan helpen?

Hoi, Erik

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm zeker een moeilijk onderwerp.....

Ik heb inmiddels iets nieuws ontdekt:
Het is 00:00 geweest en hij is (lokaal) weer razend snel, ondanks dat de deamons nog steeds 13 en nu zelfs 14 MB zijn. Het wordt steeds gekker!!!!!!!!!!!!1

Erik

• jeroen|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05-2025
Ik zou es een beetje gaan spelen met de directives die het aantal child processes en het aantal connecties dat ze mogen afhandelen voordat ze afsterven bepalen. Zie httpd.conf

• leander
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-03-2025
Kan van alles zijn...
Heb je al in de logs gekeken?
Welke versie van Apache draai je? Ik heb zelf bij oudere versies wel eens last gehad van memory-leaks (alhoewel dat onder IRIX was).

Misschien staat er een verrot php-script resources te vreten.
Misschien heeft het te maken met wat jeroen schrijft.
Er zijn een aantal directives waarmee je kunt stoeien.

Ik denk niet dat we hier veel mee kunnen, tenzij je specifieke(re) details geeft.

Verwijderd

Topicstarter
Ok,

Meer info,

Ik draai als basis Redhat 7.1 en heb deze Autom ge-uprade-d met de laatste versies die RedHat beschikbaar heeft.
Apache 1.3.19-5, Imap 2000c,sendmail 8.11.2-14 en Squirrelmail 1.0.6.

De "performance parameters" uit httpd.conf zijn als volgt
MaxClients 150
Timeout 5
KeepAlive false
MaxKeepAliveRequests 100
MaxRequestPerChild 100
KeepAliveTimeout 15
MinSpareServers 5
MaxSpareServers 20
StartServers 8

Ik heb echter nog nooit 20 deamons zien draaien, het meeste dat ik geteld heb is 9.

Ik ben zelf ook aan het zoeken maar kan nog niets vinden. Op dit moment is het weer erg langzaam.

Erik

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
we weten allemaal nu wel dat je erik heet :) (lekker orgineel :P)

Verwijderd

Cache te groot gezet? Was hier een keer het geval. De server moet dan bij het klikken op een link een hele lijst af gaan om te kijken of hij de pagina al een keer heeft binnengehaald.
Dat hij rond de 00:00 tijdelijk een zootje deamons extra draait is volgensmij normaal, zie je cron tabs.

Verwijderd

Topicstarter
Cache te groot?
Hoe groot zou deze moeten zijn? mijn machine heeft 256 MB geheugen, maar waar ik m'n cache instel is mij nu nog een raadsel, ik ga eens op onderzoek uit !

kirE

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:10
als je apache herstart (apachectl restart), is het dan weer goed? zo ja, kun je dat in een crontabje gooien dat-ie dat elke dag even doet. Geen fraaie oplossing, maar heej, het doel heiligt de middelen...

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Prozaq
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-08 13:03
die MaxRequestPerChild van jou, mout dat niet MaxRequestSPerChild zijn? deze optie zorgt er namelijk voor dat een child wordt gekild na zoveel requests, en zorgt er dus voor dat een child niet te veel resources inneemt
Pagina: 1