Mijn vraag
Ik probeer Openhardwaremonitor op me linux arch computer te installeren.
De git clone lukt me wel. Maar een package dan maken loop ik op vast. (met makepkg)
Ben een beginnende gebruiker die het graag wilt leren. Dus beoordeel me niet al te hard.
Ik snapte er eerst helemaal niets van. Maar begin het langzaam wel wat op te pakken.
Heb het volgende geleerd:
Als je een git clone doet via konsole - terminal dan word deze altijd standaard geplaatst onder
/home/user
Vond dit irritant en onoverzichtelijk werken dus heb een extra directory / folder gemaakt
/home/user/Git
Heb ook geleerd dat je GEEN sudo moet gebruiken bij een git clone.. Omdat dan je rechten op root komen te staan.. Vond wel dat je dit met chown wel weer kon aanpassen.
git clone heb ik dus onder folder
/home/user/Git gedaan
Dus nou is het geworden
/home/user/Git/openhardwaremonitor
En dan weet ik het even niet.
Maar als ik makepkg gebruik krijg ik de volgende foutmelding te zien:
~/Git
❯ cd openhardwaremonitor
~/Git/openhardwaremonitor master
❯ makepkg
==> FOUT: PKGBUILD bestaat niet.
Ik dacht namelijk dat PKGBUILD standaard mee kwam met een Arch linux OS. (cachyOS)
❯ which PKGBUILD
which: no PKGBUILD in (/usr/local/bin:/usr/bin:/bin:/usr/local/sbin:/var/lib/flatpak/exports/bin:/usr/bin/site_perl:/usr/bin/vendor_perl:/usr/bin/core_perl)
Volgens het systeem heb ik geen PKGBUILD?
Hoe los ik dit op? Zijn er andere packages die dit vervangen?
Ik probeer Openhardwaremonitor op me linux arch computer te installeren.
De git clone lukt me wel. Maar een package dan maken loop ik op vast. (met makepkg)
Ben een beginnende gebruiker die het graag wilt leren. Dus beoordeel me niet al te hard.
Ik snapte er eerst helemaal niets van. Maar begin het langzaam wel wat op te pakken.
Heb het volgende geleerd:
Als je een git clone doet via konsole - terminal dan word deze altijd standaard geplaatst onder
/home/user
Vond dit irritant en onoverzichtelijk werken dus heb een extra directory / folder gemaakt
/home/user/Git
Heb ook geleerd dat je GEEN sudo moet gebruiken bij een git clone.. Omdat dan je rechten op root komen te staan.. Vond wel dat je dit met chown wel weer kon aanpassen.
git clone heb ik dus onder folder
/home/user/Git gedaan
Dus nou is het geworden
/home/user/Git/openhardwaremonitor
En dan weet ik het even niet.
Maar als ik makepkg gebruik krijg ik de volgende foutmelding te zien:
~/Git
❯ cd openhardwaremonitor
~/Git/openhardwaremonitor master
❯ makepkg
==> FOUT: PKGBUILD bestaat niet.
Ik dacht namelijk dat PKGBUILD standaard mee kwam met een Arch linux OS. (cachyOS)
❯ which PKGBUILD
which: no PKGBUILD in (/usr/local/bin:/usr/bin:/bin:/usr/local/sbin:/var/lib/flatpak/exports/bin:/usr/bin/site_perl:/usr/bin/vendor_perl:/usr/bin/core_perl)
Volgens het systeem heb ik geen PKGBUILD?
Hoe los ik dit op? Zijn er andere packages die dit vervangen?
http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.