WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

Microsoft Family Safety doet het niet op Windows 11

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• FranciscusK
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-05 11:33

Mijn vraag

Mijn kind wil graag Minecraft spelen op een in ons gezin gedeelde computer. Ik heb het voor hem gekocht. Vervolgens zou ik mijn kind toegang moeten geven tot het spel, aldus dit artikel. Ik heb mijn kind online als gezinslid kunnen registreren, via https://account.microsoft.com/family/home.

De uit te voeren stappen zijn dan:
After the child is properly part of your family group, do the following:
  1. Sign into the family organizer’s Windows profile on your device.
  2. Open Settings by typing it into the Windows search bar at the bottom of your screen.
  3. Select Accounts, then Family & other users. You will see the full list of family members within your family group.
  4. Click on every Microsoft child account profile that you want to allow to have access to your apps and select Allow.
Stap 3 is niet mogelijk. Ik zie geen lijst met gezinsleden in instellingen > accounts > familie. Op die plek is de volgende foutmelding te zien: "Er kan momenteel geen verbinding worden gemaakt met Microsoft Family Safety, dus wijzigingen die u aanbrengt in de gezinsinstellingen worden mogelijk niet opgeslagen". Dat probleem lijkt niet tijdelijk te zijn, ik zie het in ieder geval al een paar dagen.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Windows 11 home

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb Windows 11 opnieuw en schoon geïnstalleerd. Ik kan mijn kind wel onder "Andere gebruikers" toevoegen, maar daarmee heb ik nog geen toegang tot een instelling die ervoor kan zorgen dat hij Minecraft kan spelen.

Ik heb deze discussie gevonden, waarin hetzelfde probleem wordt beschreven. Een oplossing zie ik er niet bij staan.

Alle reacties

• FranciscusK
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-05 11:33
Ik heb de melding "Er kan momenteel geen verbinding worden gemaakt met Microsoft Family Safety, dus wijzigingen die u aanbrengt in de gezinsinstellingen worden mogelijk niet opgeslagen" weg weten te krijgen. De oplossing was om naar instellingen > accounts > uw info te gaan en daar in te loggen met mijn microsoftaccount. Daarna was de melding bij instellingen > accounts > familie verdwenen.