De camera zegt dat de batterij status leeg of bijna leeg is maar de batterij (ik heb zowel lumix origineel als een niet originele geprobeerd) is volgens de lader 100% vol. De contactpunten in de camera lijken schoon te zijn. Heeft iemand een idee wat er mis kan zijn?
Vraag
Alle reacties
Hoe oud zijn de accu's? Deze camera is in 2017 geintroduceerd, als je hem dus al zo lang hebt, zouden de accu's wel eens op kunnen zijn. Wanneer heeft het voor het laatst goed gewerkt?
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
In 2024 nog gebruikt maar tijdens een vakantie hield de batterij er mee op. Een reisgenoot had een reserve bij zich (vrij nieuw, niet origineel) en dat werkte daarna weer.
-Wat gebeurt er als je de batterij in de camera laat zitten en oplaad met oplader en een usb kabel ?
Heb zelf sinds febr. 2021 deze camera met 1 originele 2 niet originele batterijen en geen problemen maar met wat jij beschrijft had ik wel in het begin een dingetje met mijn camera gehad qua opladen. Na een dagje fotograferen deed ik de batterij in de oplader en merkte ik een paar keer dat hij wel heel snel opgeladen was volgens de oplader. (groen lampje) Maar dat bleek niet voor 100% te zijn volgens de camera. Sindsdien plaats ik eerst de batterij in de oplader en dan pas steek ik de stekker in het stopcontact. Daarna is het bij mij nooit meer voorgekomen en werken de 3 batterijen al 5 jaar zonder problemen. Alleen bij kouder weer zijn ze soms wat eerder leeg daarom heb ik de reserve 2 altijd in de broekzak om warm te blijven.
Heb zelf sinds febr. 2021 deze camera met 1 originele 2 niet originele batterijen en geen problemen maar met wat jij beschrijft had ik wel in het begin een dingetje met mijn camera gehad qua opladen. Na een dagje fotograferen deed ik de batterij in de oplader en merkte ik een paar keer dat hij wel heel snel opgeladen was volgens de oplader. (groen lampje) Maar dat bleek niet voor 100% te zijn volgens de camera. Sindsdien plaats ik eerst de batterij in de oplader en dan pas steek ik de stekker in het stopcontact. Daarna is het bij mij nooit meer voorgekomen en werken de 3 batterijen al 5 jaar zonder problemen. Alleen bij kouder weer zijn ze soms wat eerder leeg daarom heb ik de reserve 2 altijd in de broekzak om warm te blijven.