Advies voor nieuwe televisie.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Dirk7919
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 15:05
Geachte

Graag advies tips en ideeën omtrent het aanschaffen van een nieuwe televisie, bij voorbaat dank.

Ik zoek een?
.4k televisie minimaal 100 hz verversing hdr (sorry ben een tv leek) 65/75 inch

Wat is je budget?
€1500

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Gewoon tv kijken /sport misschien later streamingsdienst

Wat heb je zelf al gevonden?
De keuze is reuze, en alle merken zullen hun plussen en minnen hebben, ik zat te kijken naar lg samsung en tcl

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik heb een vrij lichte kamer, d.m.v hele voorgevel van huis is één grote raampartij, (zomers gaat zonnescherm wel neer echter blijft het nog redelijk licht) nou had ik als leek gelezen dat een miniled dan beter zou zijn dan een oled, echter nogmaals ik ben echt een tv leek en ze kunnen mij alles wijsmaken

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Schijnt zon recht op de tv? Dan is oled inderdaad wat minder handig.

Had je de bbg al gezien?

Heb je een foto van de ruimte?
Hoe ver zit je van de tv?
Hoe groot is de muur waar tv komt?

Een 75" tv is namelijk serieus groot.
4k klinkt heel mooi, maar er is vrij weinig content die op 4k wordt uitgezonden. Meeste tvs zijn UHD (met 55", dus meer ppi dan 4k op 75")

[ Voor 59% gewijzigd door 99ruud99 op 16-05-2026 10:52 ]

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:14

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Dirk7919 Welkom op het forum van Tweakers! Je hebt de juiste plek gevonden voor goed advies.

We vragen daarbij van zowel de vraagsteller én de antwoordgevers een stukje eigen inzet. Dat begint bij duidelijk te omschrijven wat je precies zoekt en wat je daarbij belangrijk vindt. Zit je bijv. ver van de TV af; is mooi beeld belangrijker dan groot beeld; is goede HDR belangrijker dan andere opties, etc. Ook als je niet veel van de techniek begrijpt, kun je wel omschrijven hoe je de tv het vaakst zult gebruiken en waar je waarde aan hecht.

Daarnaast vinden we het belangrijk dat je zelf alvast wat voorwerk hebt gedaan. "Ik wil een grote 4k tv en zag LG" is daarbij nog te weinig. Lees en bekijk reviews, bijv. hier op Tweakers Tweakers Televisie Best Buy Guide en Tweakers Pricewatch - Vergelijk Televisies, bij Rtings https://www.rtings.com/tv, op YouTube, etc. Welke merken en specifiek modellen spreken je dan aan? En nog belangrijker, welke gerichte vragen heb je daarover?

Dit vragen we zeker niet om je te plagen, maar om ervoor te zorgen dat jouw vraag en wensen zo helder mogelijk zijn. Dit helpt je medeforumgebruikers om te begrijpen waar jij naar op zoek bent, zodat jij sneller, beter passende antwoorden krijgt. Het voorkomt ook dat er onnodig aan elkaar getrokken wordt om meer informatie te krijgen en jij enkel dingen zou horen die niet bij je passen. Hoe beter de vraag, hoe meer antwoorden je krijgt waar je wat aan hebt. Zelf leer je er vervolgens ook meer van én iemand die meeleest vindt dan ook een waardevol topic in zijn/haar zoektocht.

Als je bovenaan je eigen bericht op 'wijzig' klikt, dan kun je alles zo goed mogelijk aanvullen.

Your Friendly Neighborhood Moderator