Keuzelijsten combineren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• jesperpomp
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 10:09
Beste allemaal,

Ik ben opzoek naar de juiste formule of manier om in Excel bepaalde waarden te koppelen. Ik heb een bestand met waarden die ik in een keuzelijst heb gezet. Op het moment dat ik een keuze heb gemaakt zou ik graag willen dat in de naastgelegen kolom automatisch iets komt te staan dat bij die waarde hoort. Om het lastig te maken is het zo dat SOMS ik juist een vervolg keuze moet kunnen maken ipv een vaste waarde.

Voorbeeld:
in kolom B5 kies ik uit mijn keuzelijst de waarde: Belgrado. Zodra ik deze waarde heb gekozen wil ik graag dat in kolom C5 het vluchtnummer komt te staan. In dit geval één vaste waarde.
Maar zodra ik B5 kies voor London, dan moet in C5 de keuze komen uit 3 waardes, deze vlucht gaat namelijk 3x per dag.

Wat ik nu heb gedaan is in een tweede tabblad alle Steden ingevoerd en deze gekoppeld in een keuzelijst. (kolom A) Achter iedere stad heb ik het vluchtnummer staan en soms meerdere afhankelijk van hoe vaak deze vlucht gaat. (kolom B/C/D).

Ik dacht dat ik wel handig was met Excel maar ik krijg dit toch niet voor elkaar.

Alle reacties

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Maak het jezelf makkelijker en zet die soms-info in een losse cel die dan meestal leeg blijft. Of zet de drie opties allemaal in dezelfde lijst als de steden: 'Belgrado', 'Londen 8u', 'Londen 12u', 'Londen 16u'.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)