PlayStation 4 pro werpt disc niet uit

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• tokoor
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 16-05 13:31
Mijn ps4 Pro heeft een probleem met het uitwerpen van de discs.

Laden gaat vrij traag maar oke, het uitwerpen lukt pas na 3 of 4 maal op de eject knop drukken.

Het lijkt erop dat de rollen waar de disc overheen loopt niet goed "pakken" .(Wordt de disc aan de bovenkant ook naar buiten geleid?)

Ik heb de disc drive al gedemonteerd en de rollen gereinigd en iets ruwer gemaakt maar met weinig resultaat. Hoe kan ik dit oplossen?

Alle reacties

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18:22
Volgens mij maar weet het niet zeker zit er een uitworp-schroef onder de behuizing die je kan aan draaien

• tokoor
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 16-05 13:31
Dat klopt maar dat is niet de bedoeling van de eject knop.

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-05 21:51

pistole

Frutter

@tokoor als je op eject drukt en het lukt niet, hoor je dan wel het mechanisme werken? Als het mechanisme wel werkt: verder gaan met kijken waarom het mechanisch niet goed gaat. En anders elektrisch/elektronisch troubleshooten.

[ Voor 7% gewijzigd door BM op 18-05-2026 12:38 ]

Ik frut, dus ik epibreer

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:54
Wat doet de playstation (software) als je op de eject knop drukt? gooi eens een game open en druk dan op eject. Wordt dan de verbinding (om het zo maar even te noemen) met de game verbroken? Indien de game blijft lopen zou het wellicht ook een software matig iets kunnen zijn dat de disc niet wordt vrijgegeven oid.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:32

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Ik doe deze even dicht, zodat de lokale crew dit kan afhandelen.

Tweakers Discord

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:29

BM

Admin Softe Goederen
En na opruimen weer open

Xbox
Even the dark has a silver lining

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:43

koboy

Heb een idee voor een icon

tokoor schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 20:46:
Mijn ps4 Pro heeft een probleem met het uitwerpen van de discs.

Laden gaat vrij traag maar oke, het uitwerpen lukt pas na 3 of 4 maal op de eject knop drukken.

Het lijkt erop dat de rollen waar de disc overheen loopt niet goed "pakken" .(Wordt de disc aan de bovenkant ook naar buiten geleid?)

Ik heb de disc drive al gedemonteerd en de rollen gereinigd en iets ruwer gemaakt maar met weinig resultaat. Hoe kan ik dit oplossen?
Zachte materialen hebben de neiging om bij veroudering wat te krimpen en harder te worden. Ik zag dat je de rollers los kunt kopen, al dan niet met een extra aandruk dingetje, anders zijn er nog nieuwe drives te koop o.a. bij ifixit.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:47

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ben even hardop aan het meedenken, en misschien een stomme vraag, maar als je via de software de disc eruit haalt, dus via options op de controller en dan eject, pakt hij dan wel in een keer?

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Draconus
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 18-05 20:08
Het klinkt misschien gek maar heb je al geprobeerd je PS4 een klein beetje schuin in een hoek te zetten? Door er bijvoorbeeld iets van 2cm+- onder te zetten aan de achterkant?

Ik had zelf ook erg veel problemen met mijn ps4(geen pro). Bij mij wierp hij juist de disc willekeurig uit en dat bleef maar herhalen en werd steeds erger.

Na vanalles te hebben geprobeerd heb ik uit wanhoop maar het steunrubbertje aan de voorkant-onderkant eraf gerukt en getest met hem in een bepaalde hoek te zetten. En dat was wonderwaar de oplossing en ging nog jarenlang zonder problemen.

Wie weet heb je er iets aan. Is eenvoudig te proberen.
Pagina: 1