WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

Fifa 08 installeren op windows 11

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• PvandenBrink
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18-05 13:39
Mijn vraag
Heeft iemand de gouden tip om Fifa 08 (of oude Fifa's in het algemeen) te installeren? Niet lijkt te werken. Heb overal de originele disk + key van.

Mijn dank is groot!

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Beste antwoord (via PvandenBrink op 18-05-2026 13:39)

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:59

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

PvandenBrink schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 14:10:
Mijn vraag
Heeft iemand de gouden tip om Fifa 08 (of oude Fifa's in het algemeen) te installeren? Niet lijkt te werken. Heb overal de originele disk + key van.

Mijn dank is groot!

...

...
Weet niet of je dat al geprobeerd hebt, maar naar de installatie map, ga dan naar het icoontje van de game, niet opstarten, maar met de rechter muis erop klikken, kies eigenschappen. Daar kies je compatibiliteit, vink het boxje compatibiliteitsmodus, en zet hem bijvoorbeeld op Windows XP. In de meeste gevallen werkt de game dan gewoon.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9HgNjnl3K0w_h1gFnem7T9jWbjc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/GjApcwqaA98TbU3ds96pLA5R.png?f=user_large

LET OP, je moet het echt via de verkenner doen, want het startmenu verwijst je naar de app en niet de bron bestand. Er zijn games die de functie hebben via het start menu "Bestandslocatie openen, maar er zijn er ook die dat niet doen. Succes en laat maar weten of het geholpen heeft. En zoals @Chaoss al aangaf, misschien ook even laten weten wat je al geprobeerd hebt

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Alle reacties

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:24

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

@PvandenBrink lijkt me verstandig om even toe te lichten wat je al wel geprobeerd hebt.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:28
Niet ideaal maar je zou dosbox of virtuele machine waarop je oude windows installeert kunnen proberen

Acties:
  • Beste antwoord

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:59

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

PvandenBrink schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 14:10:
Mijn vraag

Mijn dank is groot!

...

...
Weet niet of je dat al geprobeerd hebt, maar naar de installatie map, ga dan naar het icoontje van de game, niet opstarten, maar met de rechter muis erop klikken, kies eigenschappen. Daar kies je compatibiliteit, vink het boxje compatibiliteitsmodus, en zet hem bijvoorbeeld op Windows XP. In de meeste gevallen werkt de game dan gewoon.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9HgNjnl3K0w_h1gFnem7T9jWbjc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/GjApcwqaA98TbU3ds96pLA5R.png?f=user_large

LET OP, je moet het echt via de verkenner doen, want het startmenu verwijst je naar de app en niet de bron bestand. Er zijn games die de functie hebben via het start menu "Bestandslocatie openen, maar er zijn er ook die dat niet doen. Succes en laat maar weten of het geholpen heeft. En zoals @Chaoss al aangaf, misschien ook even laten weten wat je al geprobeerd hebt

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• PvandenBrink
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18-05 13:39
@Linksquest bedankt! Dit was precies wat ik nodig had :)