Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Zie deze pagina: https://www.belastingdien...ft-nieuwe-rekeningnummers
🇪🇺 pro Europa!
Ja, daar was ik me van bewust, maar ik vind het wel erg verwarrend (of eigenlijk gewoon slordig) hoe ze dit communiceren. Er staat ook nog..Rhapsody schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 14:01:
Ze hebben sowieso een overgangsperiode afgesproken met de bank.
Zie deze pagina: https://www.belastingdien...ft-nieuwe-rekeningnummers
Dus niet…Vanaf nu staan de nieuwe Rabobank-rekeningnummers in al onze brieven en digitale post.
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Die overgangsperiode stelt mij in ieder geval voldoende gerust.
🇪🇺 pro Europa!
Ik heb niet zo'n goede ervaringen met automatische incasso's voor voorlopige aanslagen bij de BD. Heb 'm ooit gehad, maar toen veranderde er iets waardoor ik de voorlopige aanslag betaling kon stopzetten, maar dat was nogal problematisch (liep na opzegging nog doodleuk een aantal maanden door). Verder is het gewoon een periodieke overboeking, dus heb er maar 1 keer werk aan.upje schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 15:40:
Is het niet veel handiger om dit met een incasso te betalen ipv elke keer handmatig?
'Vroeger' betaalde ik altijd het hele bedrag in 1 keer in februari, omdat je dan korting kreeg. Maar voor belasting het hele jaar voorruit te betalen besloot de BD deze korting maar af te schaffen een paar jaar geleden, terwijl als je achteraf moet betalen, ze wel heffingsrente berekenen. Dat vond ik niet terecht en ben toen gestopt met alles in 1 keer betalen.
De belastingdienst besluit dat soort dingen niet, dat doet de politiek.PatrickC schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 16:05:
[...]
Maar voor belasting het hele jaar voorruit te betalen besloot de BD deze korting maar af te schaffen een paar jaar geleden,
Ik doe ze ook handmatig, zodat ik zelf controle heb wanneer het eraf gaat. Niks irritanters dan 's morgens bij de bakker geen brood kunnen pinnen omdat de incasso die nacht net geweest is en er geen saldo op de rekening stond. Gaat bij de voorlopige aanslag om serieuze bedragen elke maand.upje schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 15:40:
Is het niet veel handiger om dit met een incasso te betalen ipv elke keer handmatig?
Dit topic is gesloten.
![]()