Hoek uit vloertegel badkamer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Stanvv
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13:03
Twee jaar geleden de badkamer verbouwd, nu helaas een hoek uit een vloertegel naast de drain. Bij het eraf draaien van de douchekop om deze schoon te maken viel hij erop.

Opties:

1) Mijn eerste ingeving was om de tegel te vervangen. Echter is het een vloertegel (zie foto's, nr 1), waardoor ik verwacht dat er onvoldoende ruimte is om een nieuwe tegel onder de wandtegels (nr 2 en nr 3) door te schuiven. Als die er ook af moeten wordt het wel een grotere operatie.

2) alternatief is om de tegel te repareren. Ik heb geprobeerd het gehele stuk los te halen: helaas lijkt hij echter niet helemaal doorgebroken, maar meer wat ingezakt (ene kant wat meer dan de andere) . De kans is groot dat ik de hoek niet in zijn geheel los krijg, ik vrees dat het dan kleine stukjes worden . Mocht het wel lukken: waarmee is dit te repareren? Epoxy lijm?

3) laatste optie is het hoekje zo te laten en op te vullen. Dus accepteren dat hij iets verzakt is. De vraag is of de naad dan breed genoeg is om voldoende vlees te hebben.

Zien jullie nog alternatieven? Is reparatie een optie en welk materiaal moet ik hiervoor gebruiken?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_M-43Ta78ITirsRMR1gpoQUb2co=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RvTg8AYGzp9akxSRBDlMuamC.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9lNzaT1pevq2q-fvx4mQlRbDpEM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bOKqZu7GekTJAT7ymjC84vXh.jpg?f=fotoalbum_tile

Alle reacties

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Nu online
Je zou epoxyhars kunnen gebruiken en daaroverheen de tegels weer voegen. De scheur blijf je wel zien maar is wel weer waterdicht.

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Dat er zo'n hoekje af kan springen bij het laten vallen van een douchekop is waarschijnlijk een indicatie dat er iets van een holle ruimte onder de tegel zit, cq. de tegellijm niet helemaal heeft gedekt. Als je dit nagenoeg onzichtbaar wil repareren, dan zou je de oppervlakte van een reservetegel kunnen gebruiken om gruis te maken in de exacte kleur van de tegel en deze met transparante epoxy te mengen. Op die manier komt je reparatie zo dicht mogelijk in de buurt van de originele tegelkleur. Het hoekje is er wel voorzichtig uit te wippen, deze goed en vlak vastzetten en de voeg opnieuw voegen met voegsel in dezelfde kleur.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• Fe2O3
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:49

Fe2O3

Ja das roest

Schoonmaken, ontvetten, en netjes afkitten met kit op kleur?

Zit het hoekje los?

Dum de dum