Alle domotica devices niet bereikbaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Mijn vraag
Tijdens onze vakantie lijkt er iets gebeurd te zijn met de wifi verbinding tussen de devices in huis. Ik heb homewizard P1 meter, diverse tunya stopcontact schakelaars, wifi lampen etc. Sinds 1 mei 9:30 zijn ze niet meer gekoppeld.

Ze hangen allemaal aan een tp link wireless router die achter de router van Odido hangt. Deze tp link zorgt ook voor bekabelde verbinding naar zolder.

Ik ben begonnen met de homewizard p1 meter aan de praat te krijgen, maar krijg die op geen manier meer verbonden met de tp link. Als ik hem aan de wifi van het odido modem hang werkt het wel. Telefoons, tablet, etc kunnen wel gewoon op de tp link naar het internet.

Ik vermoed daarom dat het 2.4 gedeelte stuk is. Maar zou het mogelijk kunnen zijn dat het odido modem roet in het eten gooit door een gewijzigde instelling vanuit odido? Al die apparaatjes werken namelijk ook via internet. Een andere kopen is geen probleem maar is misschien niet de oplossing. Vandaar de vraag.

Bij het vervangen zou ik denk ik gelijk 2x zo'n router kopen, zodat ik op zolder ook een aantal apparaten bedraad kan aansluiten en ook gelijk wifi heb, want het wifi signaal is daar te zwak. Of zo'n setje ap,'s mits ze ook poorten hebben om bedraad op aan te sluiten.

[ Voor 3% gewijzigd door DopdeDouwer op 15-05-2026 08:55 ]

Alle reacties

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:33
Heb je de TP link al eens een herstart gegeven?

Spel en typfouten voorbehouden

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Begin inderdaad even met herstarten - en de tplink wifi en bekabelde verbinding testen door bijv een laptop er aan te hangen.

Alles direct aan de Odido-router hoort standaard geen verbinding te kunnen maken met alles aan de TPlink. Tenzij je daar instellingen voor hebt aangepast. Of je bedoelt dat de homewizard meter etc. 'naar 'buiten toe' contact opnemen.

Het zou helpen als je meer specifieke info over je netwerk gaf.

Als je wat nieuws koopt, ga niet weer klooien met router-achter router. Heb 1 router en dat hoeft niet die van de ISP te zijn (die kan je in een bridge / passthrough modus laten zetten. En je kunt dan losse VLAN's creeeren voor domotica versus de rest, of de gastnetwerk-functie gebruiken.

Als je meer netwerkkabels nodig hebt: switch. Als wifi verder weg: access point of eventueel repeater.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)