Windows installeren op een lege ssd kaart loopt vast

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Zomaar iemand
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Mijn vraag
Ik heb mijn pc helemaal leeg gehaald en de ssd kaart geformateerd.
Ik wil nu een nieuwe versie van windows 11 installeren. Dit wil ik doen met de installation media welke ik van de microsoftwebsite heb gedownload.
Via mijn BIOS heb ik ingesteld dat hij alleen moet een boot moet uitvoeren via de USB drive.
Dit begint goed met het windows logo, de talen instelling, keyboard instelling en dan de select setup option.
Daarna
- Kies ik hier voor "Install Windows 11"
- Ik toets dan mijn Product key in, waarbij hij aangeeft dat deze geldig is .
- Accepteer de voorwaarden
- vervolgens kies ik een partition, in dit geval disc 0 unallocated Space 1.8 TB
Dan gaat hij installeren tot 100% en daarna start hij opnieuw op.

Dan krijg ik de foutmelding:

It looks like you started an upgrade and booted from installation media. If you want to continue with the upgrade remove the medai from your PC and click Yes. If you want to perform a clean installation instead click No.

Als ik NO doe, begint alles opnieuw en als ik yes clik start hij opnieuw op met dezelfde melding.

Als ik de USB stick verwijder en dan Yes clik dan gaat hij naar mijn Bios

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb verschillende website bekeken, maar daar wordt deze foutmelding alleen behandeld als deze tevoorschijn komt, na een update, na verkeerd afsluiten of zomaar als windows dit leuk vindt.
De oplossingen die ik kan vinden kunnen alleen als er een windows actief is.

Kan het zijn dat er ergens nog iets van sergei strelec, mee draait? Deze had ik nodig om een backup te maken.

Ik heb mijn SSD kaart nu verschillende malen de formarteerd, nieuwe partitipaties aangemaakt. Hij zou in mijn ogen niets meer van de oude windwos moeten kunnen vinden.

Ik hoop dat iemand voor mij de gouden tip heeft!

Beste antwoord (via Zomaar iemand op 15-05-2026 12:16)

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:18

Marc H

- - Is wakker - -

"Via mijn BIOS heb ik ingesteld dat hij alleen moet een boot moet uitvoeren via de USB drive."
Daar ga je de fout in. Je moet wel instellen dat je pc kan booten van de ssd. Nu kan hij de ssd niet gebruiken om vanaf op te starten.

Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:18

Marc H

- - Is wakker - -

"Via mijn BIOS heb ik ingesteld dat hij alleen moet een boot moet uitvoeren via de USB drive."
Daar ga je de fout in. Je moet wel instellen dat je pc kan booten van de ssd. Nu kan hij de ssd niet gebruiken om vanaf op te starten.

Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Marc H schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 17:29:
Precies dit dus.
Daarom is het vaak handiger om vanaf de USB op te starten via het bios bootmenu (F11 bij MSI).
Dan hoef je dat ook niet steeds veranderen en voorkom je deze "problemen" van ongewild opstarten van USB.
Meestal kan je ook een bootvolgorde instellen waarbij vanaf het eerste gevonden boot media wordt gestart.
Als je dan de SSD als eerste zet moet het ook goed gaan.

• Zomaar iemand
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
ow ok, verkeerde gedachtengang, moet ik die ssd dan als eerste zetten of als 2de?

Al beantwoord door the_Doman

[ Voor 19% gewijzigd door Zomaar iemand op 14-05-2026 17:35 ]