VPN stopt mijn internetverbinding ?

Pagina: 1
Acties:

• VetVarken
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16:40
Hallo,

Ik heb sinds een paar maanden een probleem dat zich eerst niet voordeed:

Als ik via een vpn ( mullvad ) een torrent probeer te downloaden dan wordt al vrij snel mijn internetverbinding verbroken.

Verbroken in de zin van dat ik in het hele huis geen internetverbinding / TV / internetradio meer heb en dus de stekker van het ziggo modem in de meterkast moet uit- en in pluggen om de zaak weer aan de gang te krijgen.

Zoals al gezegd had ik daar tot enkele maanden terug geen problemen mee, en heb ik ook niks veranderd aan de setup.

Kan iemand vertellen wat de oorzaak van dit probleem kan zijn?

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
En zonder vpn? Zelfde resultaat?

Ik gebruik eigenlijk alleen een vpn voor naar een torrentsite te gaan. Het downloaden zelf doe ik zonder vpn op ziggo

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:50

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Check de logs eens in het Ziggo modem. Wellicht staat daar een hint in.

Kan zijn dat hij het moeilijk heeft met te lage (of hoge) signaalsterktes, wat niet tot een probleem leidt bij gewoon gebruik maar wel bij zwaarder gebruik.

Alles kan stuk.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:34

nelizmastr

Goed wies kapot

jack zomer schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 17:20:
En zonder vpn? Zelfde resultaat?

Ik gebruik eigenlijk alleen een vpn voor naar een torrentsite te gaan. Het downloaden zelf doe ik zonder vpn op ziggo
Je kunt er ook prowlarr met deluge voor hangen, hoef je zelf niet meer op shady p2p sites meer te zoeken, dat doet prowlarr voor je.

Zo haal ik al tijden Linux ISO’s binnen, ook via NZB.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold