Favicon voor donkere modus

Pagina: 1
Acties:

• eerik
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16:05
Welk probleem ervaar je?

Ik gebruik Tweakers als webapp (via Safari) op iOS. Dat werkt top alleen het logo op het thuisscherm past zich niet aan bij het inschakelen van de donkere modus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YF-WCtjK3-5CPHLHOHjHbhAybsE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gVTmHEMfnEVq9epqfvCuOtMz.jpg?f=fotoalbum_large

Waarom is dat een probleem?

Het icoon steekt af bij de andere iconen. Dit maakt het thuisscherm onrustig.

Hoe vaak loop je er tegenaan?

Wanneer de donkere modus actief is. Meestal in de avond.

Hoe ziet de ideale oplossing er voor jou uit?

Het zou mooi zijn als een donkere favicon native wordt ondersteund. Als iemand een oplossing weet binnen iOS of de aangepaste CSS opties op Tweakers is dat natuurlijk ook top.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:10

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En hoe ziet het logo van Nu er bijvoorbeeld uit bij lichte modus? Tweakers heeft een volledig vullend logo, de anderen in je voorbeeld hebben zo te zien een lichte of helemaal geen achtergrondkleur. Of kunnen, zoals ChatGPT, een 'inverted' icoon gebruiken.

Ik denk dat als je lichte modus zou gebruiken, het Tweakers logo ook zou afwijken/afsteken vanwege het rood tov het vele wit van de andere icoontjes.

Commandline FTW

• eerik
Dit is hetzelfde scherm in de lichte weergave. Het icoon van Buienalarm vind ik een mooi voorbeeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W00TU3Gt0UKqXdZUUGaAeudiWUk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r8WinCo7VWSputxymMvC3Gcf.jpg?f=fotoalbum_large

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:10

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Omdat buienalarm primair de wolk en bord heeft als logo, het blauw van de achtergrond is meer de lucht net zoals bij Weer en niet direct onderdeel van de huisstijl. Zoals het rood van Tweakers dat wel is. Dat zal dit waarschijnlijk een stuk lastiger maken. Met je lichte modus screenshot valt het Tweakers icoon ook enorm op, maar door het blauw van de andere twee apps en paars van Podcasts, is het contrast wat minder extreem met deze icoontjes.

Zet eens voor de gein Weer of Buienalarm in het midden en omring het met andere icoontjes die wit zijn qua achtergrond. Past het netjes in het geheel of steekt het enorm af?

Commandline FTW

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dit lijkt me een probleem van Apple cq iOS en niet van T.net eerlijk gezegd.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• eerik
Dit blijft natuurlijk een kwestie van smaak. Wat ik met afsteken bedoel is dat het app icoon een stuk lichter is dan de andere iconen. Persoonlijk zou ik zoiets erg strak en rustig vinden. Ik begrijp dat het lastig is om een donkere variant van het icoon te maken waar het rood in zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NTi243HYkk5ztk_AjElFbfMYGuc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Cx86k8r7A8a07FvVcB7E5TG.jpg?f=fotoalbum_large

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Rood is onderdeel van de huisstijl van Tweakers, dus waarom zou dit aangepast moeten worden?

@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben.
AI: Voor als je te dom bent om zelf na te denken

Pagina: 1