WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

'Ga naar dia' -lijst in powerpoint

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-06 22:18
Ik zit met een specifieke vraag. In LibreOffice/OpenOffice Impress kun je een lijst opvragen tijdens je presentatie door met je rechtermuisknop te klikken en dan naar 'Ga naar dia'. Vervolgens krijg je een lijst zoals deze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Up2TrRfbuUpT7BC84RgufSCaifs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KhyoBXh2hbrvtI7Qzu69Jizg.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zou dit ook graag in MS Powerpoint willen. Echter kan ik hier alleen kiezen voor rechtermuisknop > 'Alle dia's bekijken'. Vervolgens krijg ik dan een hele lijst met miniaturen. Iemand enig idee hoe je net zo'n lijst kunt krijgen als in Impress?

Edit: Heb net gevonden dat het met Ctrl + S kan. Vraag me af of het ook gewoon met de rechtermuisknop is op te vragen ergens..

[ Voor 7% gewijzigd door Blueflame_Core op 14-05-2026 14:40 ]

Beste antwoord (via Blueflame_Core op 28-05-2026 10:41)

• hherrie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-06 16:32
Die optie is in Microsoft PowerPoint wel beschikbaar, maar alleen als je bij Diavoorstelling > Diavoorstelling instellen kiest voor de optie 'Bekeken door één persoon (venster)'. Als je kiest voor 'Gepresenteerd door een spreker (volledig scherm)' is de optie niet beschikbaar.

Alle reacties

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:01

g0tanks

Moderator CSA
In presentatiemodus kan je ook direct naar een slide door het slidenummer typen en op enter te drukken.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Blueflame_Core
Zojuist inderdaad geprobeerd, maar is niet helemaal wat ik zoek. Toch bedankt :)

Acties:
  • Beste antwoord

• hherrie
Die optie is in Microsoft PowerPoint wel beschikbaar, maar alleen als je bij Diavoorstelling > Diavoorstelling instellen kiest voor de optie 'Bekeken door één persoon (venster)'. Als je kiest voor 'Gepresenteerd door een spreker (volledig scherm)' is de optie niet beschikbaar.

• Blueflame_Core
Beetje laat, maar bedankt @hherrie dit is precies wat ik bedoel!

• Blueflame_Core
Ik ben er helaas toch niet helemaal uit en zal de situatie even beter uitleggen. Ik heb hier een presentatie die op een groot scherm moet worden weergeven. Ik wil het scherm niet dupliceren (omdat je dan op een verticaal scherm moet werken met de muis en dat is niet te doen), maar de presentatie op het grote scherm en de bediening op de laptop. Nu ben ik zover dat ik bij monitor het scherm heb geselecteerd waar de diavoorstelling op moet komen en heb "weergave voor presentator gebruiken" ook aangevinkt.

Als ik nu de presentatie start komt in portrait mode de dia op het presentatiescherm, precies zoals ik het wil hebben. Op de laptop heb ik nu de 'console'. Als ik nu wil springen van de ene dia naar een verderop ga ik naar "Alle dia's weergeven" en zie ik alle miniaturen met nummering van 1 t/m zoveel. Mijn probleem is alleen (en dit kan eigenlijk echt niet anders) dat mijn dia inhoud genummerd is. Dus bijvoorbeeld dia 1 heeft 19 als nummer en dia 2 nummer 32. Dit is alleen in de miniatuur zo klein dat ik dat nooit kan zien. En inzoomen heeft geen zin want dan moet ik eindeloos scrollen om bijvoorbeeld van nummer 2 naar nummer 70 te komen. Haha, snap je het nog?! Kortom is hier nog wat aan te sleutelen?

Heb het ook geprobeerd in openoffice maar dan loop ik helaas ook tegen een hindernis aan. Het is het allemaal net niet. Erg beperkt tot de mogelijkheden helaas.

[ Voor 3% gewijzigd door Blueflame_Core op 03-06-2026 15:21 ]

• hherrie
Als ik het goed begrijp, weet je dus dat je naar nummer 32 moet, maar weet je niet dat dit dia 2 is? Ik zou niet weten welke handige oplossing je hiervoor zou kunnen bedenken. Behalve dan een lijstje maken met 19=1, 32=2, enz.

• Blueflame_Core
Ja precies. Het gaat om bladmuziek en dat is wat onlogisch genummerd. Opschrijven is helaas geen optie omdat er nogal snel geschakeld moet worden. Ik snap ook niet zo goed waarom ik niet gewoon in de normale weergave niet een Dia kan dubbelklikken en die dan op het grote scherm komt. Er zou nog heel wat eenvoud bij PowerPoint kunnen als je het mij vraagt.
edit:
Misschien dat het via een inhoudsopgave met koppelingen/hyperlinks kan..

[ Voor 12% gewijzigd door Blueflame_Core op 03-06-2026 15:40 ]

• hherrie
Blueflame_Core schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 15:33:
Ik snap ook niet zo goed waarom ik niet gewoon in de normale weergave niet een Dia kan dubbelklikken en die dan op het grote scherm komt.
Wat bedoel je hier met 'de normale weergave'?

• Blueflame_Core
De weergave waarin je de dia's in eerste instantie maakt (links miniaturen rechts de grote inhoudelijke Dia. Je moet altijd overschakelen naar Dia voorstelling met F5. Maar goed met de inhoudsopgave kom ik een heel eind denk ik. Omslachtig blijft het wel.

• hherrie
Tja, PowerPoint kan zich moeilijk richten op de bijzondere wensen van iemand die een presentatie gebruikt om bladmuziek weer te geven... ;)
Pagina: 1