Alarmsysteem & Home Assistant

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• gwabber
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 13-05 21:34
Mijn vraag
Hoi allemaal. Ik ben op zoek naar een goed alarmsysteem dat ik kan integreren met HomeAssistant en waar ik een alarmcentrale aan kan koppelen.

De integratie het HomeAssistant moet via het lokale netwerk kunnen gebeuren, dus niet via een cloudomweg. Het liefste wil ik het systeem kunnen bedienen, maar het voornaamste is dat homeassistant de status van het alarm en de componenten kan uitlezen.

Ik ben me bewust van de Alarmo optie en die heb ik ook al werkend. Echter wil ik een losstaand systeem dat blijft functioneren als HomeAssistant er even geen zin in heeft. Ook is het niet mogelijk om een alarmcentrale te koppelen (zover ik kan vinden).

Relevante software en hardware die ik gebruik
HomeAssistant OS

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb meerdere alarmsystemen bekeken, waaronder Verisure en Ajax. Verisure werkt alleen via de cloud en werkt niet zonder abonnement. Ajax lijkt een kanshebber, maar ik kan niet helemaal plaatsen of er nu wel een integratie mogelijkheid is of niet. Verder heb ik niet veel verstand van alarmsystemen. Wellicht dat iemand hier een merk kan aanbevelen uit eigen ervaring?

alvast bedankt!