Ik heb een onregelmatige vierhoek waar ik alle zijden van ken maar de hoeken niet; ik wil graag de oppervlakte hiervan berekenen in LibreOffice (eventueel Excel)
Relevante software en hardware die ik gebruik
LibreOffice Calc
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Er zijn verschillende methoden die zouden moeten werken:
- Diagonalen berekenen en de sinus daartussen
- De hoogte berekenen door er een 90graden hoek in te maken door de vierhoek te "verwringen" tot die 90 graden hoek
- Er een driehoek uit te markeren en daarmee aan de gang te gaan (weet even niet meer exact hoe)
Ik vraag me af of je dit in één formule kunt doen; ik heb het in het verleden eens geprobeerd aan de hand van legio voorbeelden en de antwoorden verschilden teveel.
Volgens mij was ik bezig met een formule welke een 90 graden hoek maakte in de vierhoek waardoor ik meer mogelijkheden had maar ik loop vast; ken iemand dit "probleem" en is er een pasklare oplossing voor in "excel" ?
Relevante software en hardware die ik gebruik
LibreOffice Calc
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Er zijn verschillende methoden die zouden moeten werken:
- Diagonalen berekenen en de sinus daartussen
- De hoogte berekenen door er een 90graden hoek in te maken door de vierhoek te "verwringen" tot die 90 graden hoek
- Er een driehoek uit te markeren en daarmee aan de gang te gaan (weet even niet meer exact hoe)
Ik vraag me af of je dit in één formule kunt doen; ik heb het in het verleden eens geprobeerd aan de hand van legio voorbeelden en de antwoorden verschilden teveel.
Volgens mij was ik bezig met een formule welke een 90 graden hoek maakte in de vierhoek waardoor ik meer mogelijkheden had maar ik loop vast; ken iemand dit "probleem" en is er een pasklare oplossing voor in "excel" ?
:strip_exif()/f/image/ErNXop3QX3UVUieY1HCLPQya.jpg?f=fotoalbum_large)