WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

Battlefield 6 crashing

Pagina: 1
Acties:

• Mikerg2k
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-05 13:19
Hoi allen,

Wellicht verkeerde deel van het forum maar kon het niet goed vinden.

Sinds vorige week heb ik problemen met bF6 en mn Radeon / AMD adrenelin software. Na het starten van het spel, crasht hij, scherm helemaal zwart en doet niks meer. Als ik amd adreelin wil starten zegt hij dat de download mislukt is.

ook heb ik vaak load library 87 errors en directx errors. Ik heb al de drivers er af gehaald en opnieuw geinstalleerd, zelfs via apparaatbeheer. Ik draai win 10 en dit is mn spec overzicht.

processor: Ryzen 7 - 7700

32GB RAM

GFX Radeon RX 7900 XTX

Ik kom er niet uit. win10 is helemaal geupdate, ik kan die niet meer herstellen naar een eerdere save ook. Ik heb echt geen idee meer. Hulp is erg welkom!!!

groeten, Mike

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-06 16:45
Via apparaatbeheer een driver weghalen is geen goed idee. gebruik display driver uninstaller (DDU) , het liefst in veilige modus. installeer daarna de videokaart driver opnieuw van www.amd.com

Installeer tevens ook DirectX opnieuw (www.micirosft.com)

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:53

R.G

Ik wil even inhaken op dit topic

Er is iets heel vreemds aan de hand met vele games van battlefield nadat Ea anti cheat toegevoegd is.

Het lijkt dat de protectie de amd display driver laat crashen en je pc in een ongeldige status laat staan.

Nadat de game is gecrashed met no display mode, merk ik dat in device manager de gpu uitgeschakeld is.

De melding van AMD zelf is: het lijkt erop dat je amd driver is uitgeschakeld ofzoiets.

Ik heb mijn systeem uitermate extreem getest en zwaarde games lopen als een zonnetje.

Het lijkt echt door EA anti cheat te komen.

Verder onderzoek loopt nog, het komt voor in battlefield1,5,6 merk ik.

Sterker, ik test het nu ook. Ryzen 3600 , gpu 9070 , laatste windows 10.

Wat ik heb gedaan:
  • Herinstallatie game
  • Repair game
  • Driver laatste update en beta update beiden getest.
  • Ea anti cheat wiped en clean geinstalleerd.
4K crimson desert, Witcher 3, Cyberpunk, loopt uitstekend uren lang,

Battlefield 1,5,6 crashen na 10-50 seconden ongeveer.

Het lijkt protectie te zijn dat intreedt en je display driver killed?

Iemand enig idee?

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:53

R.G

Mikerg2k schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 11:46:
Hoi allen,

Wellicht verkeerde deel van het forum maar kon het niet goed vinden.

Sinds vorige week heb ik problemen met bF6 en mn Radeon / AMD adrenelin software. Na het starten van het spel, crasht hij, scherm helemaal zwart en doet niks meer. Als ik amd adreelin wil starten zegt hij dat de download mislukt is.

ook heb ik vaak load library 87 errors en directx errors. Ik heb al de drivers er af gehaald en opnieuw geinstalleerd, zelfs via apparaatbeheer. Ik draai win 10 en dit is mn spec overzicht.

processor: Ryzen 7 - 7700

32GB RAM

GFX Radeon RX 7900 XTX

Ik kom er niet uit. win10 is helemaal geupdate, ik kan die niet meer herstellen naar een eerdere save ook. Ik heb echt geen idee meer. Hulp is erg welkom!!!

groeten, Mike
bij mij is het opgelost door de ryzenmaster te deinstalleren en alle left overs weg te halen.

Lijkt dat de kernel driver daarvan conflicteert met ea anti cheat..

Dat ea anti cheat op kernel niveau werkt is kansloos en dramatisch te noemen..