Nordvpn internetten werkt maar gamen geen verbinding

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Koray66
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 07:40
Beste mede-tweakers,

​Ik loop tegen een hardnekkig probleem aan met NordVPN op Windows 11 (64-bit) waar ik zelf niet meer uitkom. Hopelijk heeft iemand hier de gouden tip.

​Het probleem:

Tijdens het gamen (o.a. bij Delta Force, maar ook bij andere titels) blijft de game hangen tijdens het laden van een map of match, meestal precies op 30% of helemaal connection error/time out.

​Als ik NordVPN uitschakel, laadt de game direct door.

​Als ik NordVPN inschakel, blijft hij hangen op 30%, bij sommige spellen geeft hij zelfs aan dat er geen verbinding is met internet.

​Surfen op internet werkt via de VPN gewoon prima, het probleem beperkt zich echt tot het laden van games.

​Het wisselen van servers of landen binnen NordVPN maakt geen verschil.

​Beveiliging & Malwarebytes:

​Ik gebruik Malwarebytes. Ik heb NordVPN hierin al op de whitelist gezet en toegevoegd aan de uitzonderingen in de firewall, maar dit heeft het probleem helaas niet opgelost.

​Wat ik al geprobeerd heb:

​Protocollen: Wisselen tussen NordLynx, UDP en TCP helpt niet.

​Nord-functies: Threat Protection staat volledig uit.

​Split Tunneling: Wil ik niet gebruiken; ik wil mijn games juist via de VPN draaien.

Programma verwijderd en opnieuw geinstalleerd, hielp ook niet

had ook in andere forum geplaats: Internet en hosting, die kan verwijderd worden denk dat hier de juiste topic is:)

[ Voor 9% gewijzigd door Koray66 op 13-05-2026 11:32 ]

Alle reacties

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:14
Veel spellen willen niet dat je VPN draait. Daarmee kan je bijvoorbeeld bans omzeilen. Ik kan het niet garanderen maar ik denk dat je ervan uit kan gaan de Delta Force je weigert wegens je VPN.

Ik zag met snel zoeken iemand die een ban zou hebben gekregen wegens VPN:

https://steamcommunity.com/app/2507950/discussions/0/595136186401472998/

• Koray66
Ja maar ik kon nog week geleden wel met vpn spelen, bovendien gebeurt ook met andere spellen zoals assetto corsa als ik content manager open en refresh serverlist druk krijg ik ook melding met geen verbindinc

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:29
VPN blokkeren is een kat en muis spel.
Dat zal dus de ene keer wel lukken en de andere keer niet.

Verder is het vaak het omzeilen van de voorwaarden van een spel dus daar mag verder niet over gesproken worden.

CISSP! Drop your encryption keys!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:24
nordvpn niet gebruiken is meteen de oplossing.Sowieso vrij useless een VPN op je internetverbinding.

• Fuwlz
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-05 21:54
Ik heb geen antwoord voor je, maar wel een vraag: Waarom zou je een VPN willen gebruiken als je gaat gamen? Zorgt dit niet voor een veel hogere ping?

• Koray66
Nee hoor mijn ping is gewoon 10 ongeveer, ik wil niet dat mensen mijn ip krijgen anders kunnen ze ddosen onderanderen

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 15:38
ddosen kan ook over je vpn ip dus dat is niet te voorkomen. En moderne games gebruiken moderne technieken dat de andere persoon niet rechtstreeks jouw ip ziet.

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:29
Wist niet dat dat een ding was, dat spelers elkaar gingen DDosen om voordeel te behalen. Wat flauw
offtopic:
Gelukkig is een ping met +++ATH0 niet meer mogelijk, dat was altijd fun op IRC

CISSP! Drop your encryption keys!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:06

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Koray66 ik verwacht dat er niet zoveel aan valt te doen, maar dat de gameservers VPN gebruikers tegengaan. Want die willen namelijk niet dat je allerlei IP-bans gaat onderduiken. Waarmee ik niet wil zeggen dat jij die hebt, maar dat is wel de achterliggende reden.
Pagina: 1