Tuya wifi+ rf module opent niet correct.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• julian_Hooikaas
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 10:23
Mijn vraag:

Mijn grootouders hebben een screen die ze met een knop op de muur moesten laten zakken.

Beiden zijn nu half 80 en zeer slecht ter been. Ik heb in het verleden een tuya curtain module ingebouwd voor ze, zodat ze het met een afstandsbediening konden doen. Dat heeft 4 jaar prima gewerkt, helaas een week of wat geleden sneuvelde de module.

Zelfde teruggekocht, aangesloten en nu weigert het screen de laatste 20cm in te rollen.

Via de app kan ik het wel, maar zet ik de app uit en probeer ik het met de afstandbediening stopt hij 20cm voor het screen volledig is opgerold.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ali Express Tuya wifi + rf curtain module

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Op de app van tuya heb uk het werkend, maar zet ik die app uit omdat beiden niet digitaal machtig zijn en doe ik het via de afstandbediening dan stopt hij 20cm voor het volledig oprollen.

Al gegoogled, chat gpt raad gevraagd, meerdere filmpjes gekeken. Maar ik snap niet helemaal hoe ik dit ding inleer, bij die eerste module was dat niet nodig, die deed het gewoon.

Hebben jullie tips? Of een ander product met een afstandsbediening met 3 knoppen, omhoog, omlaag en stop. Zonder een app, ze zijn niet digitaal machtig.

Alle reacties

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Klinkt als kalibratie, heb je al eens geprobeerd om 'm met de app helemaal in te rollen en dan alleen met de afstandsbediening helemaal uit te rollen (en dan weer in)?

• julian_Hooikaas
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 10:23
Geprobeerd, en op de app werkt dat dan ook, maar zet ik de app uit en pak ik de afstandbediening dan nokt die er weer mee.