WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

Fritz! 5590 koppelen aan IKEA Dirigera

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• docdigit
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15-05 16:12
Kan iemand mij vertellen hoe ik de F! 5590 kan koppelen aan IKEA Dirigera?
Heb F! router + Zigbee actief voor de instellingen van lampen, sensors etc. i.c.m. HomeAssistant voor extra functionaliteit.
Dacht dat Dirigera ook wel via HomeAssistant zou kunnen, maar dan moet ik ook nog eens een Google Home of Apple Homekit aanschaffen. Heb HACT geprobeerd, maar dat ging niet helemaal naar wens.

-- Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder

Alle reacties

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Je kunt toch gewoon ipv de Drigera hub een SonOff dongle gebruiken en op die manier koppelen? Als je de hub aan HA wil koppelen zal dat vast via Homekit moeten, maar als de endpoints zelf allemaal Zigbee zijn kun je die aan iedere andere Zigbee hub hangen.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:41

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

docdigit schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 20:45:
Kan iemand mij vertellen hoe ik de F! 5590 kan koppelen aan IKEA Dirigera?
Met een utp-kabel?
Dacht dat Dirigera ook wel via HomeAssistant zou kunnen, maar dan moet ik ook nog eens een (..) Apple Homekit aanschaffen.
Een Apple Homekit aanschaffen kan niet; het is geen apparaat. Het is een protocol. Een protocol dat native door HA ondersteunt wordt: HomeKit Device
Oon schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 20:50:
maar als de endpoints zelf allemaal Zigbee zijn kun je die aan iedere andere Zigbee hub hangen.
Dat is een goede vraag, want de Dirigera is ook een Thread-border router. Dat los je niet op met enkel een zigbee-stick (wel met een tweede stick met OpenThread-firmware natuurlijk :P )

[ Voor 25% gewijzigd door Gizz op 13-05-2026 11:59 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX