'Voorstel voor Europees verbod op sociale media voor…

Pagina: 1
Acties:

• buglife
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 18:05
Artikel: nieuws: 'Voorstel voor Europees verbod op sociale media voor kinderen komt de...
Auteur: @arnoudwokkearnoudwokke

Waarom is 'Dit nieuws in het kort:' bij een kort bericht? Bovendien is punt 1 dat wat er in de voorafgaande inleiding staat. Welk doel dient het nieuws in het kort eigenlijk? Bij langere achtergrondartikelen snap ik het. Bij slechts vijf alinea's mis ik de toegevoegde waarde.

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-05 21:11

arnoudwokke

Redacteur
Dank voor de opmerking :)

We zijn hiermee aan het kijken of mensen dit waarderen of niet. Dus ik hoor graag meer meningen over dit format. De bedoeling is om kort een overzicht te geven wat er allemaal in het artikel aan bod komt, zonder dat je honderden woorden hoeft te lezen, om te beslissen of je verder wilt lezen of niet :)

• buglife
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 18:05
Top, het idee is goed, maar voor mij hoeft het niet bij korte artikelen. Overigens zag ik net dat het bij een nóg korter artikel was geplaatst. Daar werden zelfs twee van de drie punten al behandeld in de inleiding, van twee zinnen. Dat schiet zijn doel dan voorbij, naar mijn idee.

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:54
Van mij mag die hele 'Dit nieuws in het kort' overal weg, ongeacht aantal woorden in het artikel. Als het artikel namelijk goed is geschreven is het niet moeilijk om te 'snellezen'.

De laatste tijd valt mij ook op dat sommige langere artikelen enkele koppen hebben tussen onderdelen (goed), maar dan in de vragende vorm (slecht). Ik zie hetzelfde fenomeen bij nieuwssites en vindt het uitermate irritant.

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert