• martin484
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:48
ik ben eigenlijk wel benieuwd naar een foto van dit scherm, hoe het bij iemand op zijn bureau staat :-) ik kan natuurlijk ook gewoon op youtube kijken :-)

Ik heb zelf ook interesse, in ieder geval in 38-39". Voor mij zou het een update zijn van 27" (geen oled)

[ Voor 46% gewijzigd door martin484 op 19-08-2026 23:04 ]

Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080

• Fer10
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 12:24
De Dell is nu verkrijgbaar:

https://www.dell.com/nl-nl/shop/alienware-39-5k-oled-gamingmonitor-aw3926qw/apd/210-bwxp/computermonitoren

€1168 of €1051 met studentenkorting.

• Vanoza
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-09 11:28
Poeh, dat is toch wel echt een heftig verschil in prijs. Zelfs na de flinke korting die ik heb gehad is het verschil nog meer dan € 300 (inclusief BTW).

• Fer10
Ja ik was sceptisch over de Dell prijs maar het verschil is dus echt zo groot. Plus KVM switch (en glossy).

Er zijn online gevoelsmatig wel meer issues te lezen over de Dell qua uniformiteit en minder brightness dan de LG. Maar met dit prijsverschil is het voor nieuwe kopers geen lastige keuze denk.

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:47

3DDude

I void warranty's

Ter info:

Als ik m nu bestel/postcode invul staat er datum 3december geleverd.

Dat duurt nog effe dus..

Be nice, You Assholes :)

• Fer10
Hij begon vanmorgen op 10 september als levering. Mijn besteldetails geven dat momenteel ook nog aan, hopelijk blijft het zo.

3 december heb ik niet zo zin in :P .

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-10 22:57
Is het je gelukt om hem te bestellen voor 10 september? Ik zit momenteel op 4 december..

• PesaH
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10 23:52

PesaH

Holy Cow!

Even test, sorry.

• Dimentrix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-09 20:00
Ik was gister net op tijd (zoals het er nu uitziet). Ik had deze gister rond 11 uur in de ochtend besteld.

Mijn order geeft aan dat de Verwachte levertijd: Sep 10, 2026

Hoop zelf ook dat het zo blijft, als dit aangepast word naar december, dan word ik erg verdrietig.

Nog geen 10 min na mijn bestelling stond de verwachte bezorg datum op 3 december op de website.

[ Voor 46% gewijzigd door Dimentrix op 09-09-2026 08:17 ]

• laurensxeon
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-10 19:50
Gisteren om 10:45 de AW besteld, iets daarna de bevestiging.

Leverdatum staat nog steeds op morgen.

Ik ga van een 32"4K VA matte paneel naar WOLED, ben erg benieuwd.

• Fer10
Net mail ontvangen dat de leveringsdatum is bijgewerkt naar 17-09. 8 september om half 9 besteld.

Op Reddit ook meerdere posts vanuit DE/FR/UK dat het zelfs 1 tot 3 maanden later gaat worden.

• Poesjuh
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 01-10 09:43
Hier in de nacht besteld en leverdatum staat op 4 december ook. Liep een beetje te hannesen met orders en creditcard dus wilde even contact met chat opnemen daarvoor, die gaf wel aan dat die datum de uiterlijke datum is en er kans is dat hij eerder wordt geleverd. Maar duimen dat dat inderdaad zo is.

• Fer10
De nacht van 7 op 8 september of van 8 september op 9? Beter gezegd, was je voor 8 september 08:30? :P

Ik hoop dat het bij mij bij 17 september blijft.

[ Voor 4% gewijzigd door Fer10 op 10-09-2026 13:54 ]

• Poesjuh
Nee was niet voor 8 september 08:30, was ergens vannacht om 00:05 :P . Ik hield de website en alles niet dagelijks in de gaten dus helaas het launch moment gemist. Nu is het niet zo dat ik het niet overleef zonder het mooie nieuwe scherm maar ja als je een nieuwe goodie besteld dan wil je dat natuurlijk zsm hebben :D

• Dimentrix
Ik heb ook bericht gekregen dat de bezorging uitgesteld is naar 17 september.

• Fer10
Net weer mail ontvangen met 'je bestelling is vroeg verzonden' met leverdatum 14 september. Gaat alle kanten op but I'll take it.

Update: track and trace geeft morgen leveren aan.

[ Voor 17% gewijzigd door Fer10 op 11-09-2026 00:26 ]

• Dimentrix
Ik heb al bericht van UPS dat pakket bij lokaal UPS locatie is aangekomen en gepland staat om vandaag bezorgd te worden. Happy Times.

• mprkooij
Heel benieuwd naar jullie ervaring en foto's :P

• PesaH

PesaH

Holy Cow!

Hier nog iemand die zeer benieuwd is naar jullie ervaringen.

• Fer10
Einde ochtend ontvangen en ik ben zeer enthousiast! De LG is een waardige monitor maar de AW is wel echt mijn eindmonitor.

Hij gaat mooi zonder adapter op mijn Dell MSA20 arm. KVM switch is heerlijk. Design is zeer fraai en alles was goed en netjes verpakt.

Beeldkwaliteit is fantastisch. De LG was tof maar voor mij is Glossy toch wel echt het beste. Tekst is super scherp (dit vond ik bij de LG tegenvallen) en het contrast is indrukwekkend. Voor mij spat alles meer van het scherm dan de LG. Blijft natuurlijk wel persoonlijke voorkeur.

Online zie ik 2 punten van kritiek: edge dimming en de brightness. Als ik een volledig oranje scherm open dan zie ik inderdaad wat edge dimming helemaal rechts, maar in normaal office/gaming gebruik is het mij nog niet opgevallen. Brightness is voor mij ook voldoende met de HDR mode 1300 bright. Misschien dat ik er nog tegenaan ga lopen met meer uren maar dusver zeer tevreden! Ter referentie gebruik ik praktisch alles in dark mode.

Als er specifieke vragen zijn laat maar horen.

• Dimentrix
Oke, mijn eerste indruk.

Ter referentie, ik kom af van een MSI 321URX QD-OLED scherm.

De kleuren zijn mooier dan ik verwacht had, zit bijna op het niveau van QD-OLED. Grote van het scherm is echt voor mij persoonlijk super, alles ziet er ook nog haar scherp uit. Panel Uniformiteit is bij mij bijna perfect (in ieder geval goed genoeg voor mij), zie geen rare balken, strepen. Heb alle kleuren getest, ook grijs in verschillende niveaus. Brightness is voor mijn gevoel lager dan MSI die ik heb, maar voldoende voor mij.

Maar, heb wel last van Edge Dimming en dat stoort mij eerlijk gezegd. Ik merk het bijvoorbeeld bij World of Warcraft classic wat ik op het moment speel. Spellbalk, bags, etc wat aan de zijkanten van scherm zitten, zien er beetje dof uit? Waarschijnlijk dus doordat paneel aan de zijkanten wat donkerder (dimmer) is. Zo wat ik kan vinden op internet, blijkt dat iets normaal te zijn bij dit scherm. Moet even nadenken of ik hiermee kan leven. Er blijken meerdere mensen geklaagd te hebben bij Dell, maar zij geven aan dat niet te gaan veranderen d.m.v. firmware update. Maar goed, ik heb scherm net uurtje, dus moet nog even wat testen en googlen. Voor nu mijn update wat betreft het scherm.

Ik heb wat foto's gemaakt, maar lijkt op de foto's minder erg, maar als ik ervoor zit, zie je het duidelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l9WyaS_mkIGMG8-PHecsCbg4OZ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AFqcZOKux8akrfPyHibELPwz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZmlfcKj_J755UCctrpVGR4Ev1gU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NRm8WWmsQviuO6ADQAt1tVTA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nyZAgaWvCK1NRvQ28kxyEVC0dG0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/80cCBhviEcLvmR6HbkQKnfxz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mZA2eEtmw2m_p4Q1p_fGN2-Bxmk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5PoST9BJM9ufU4dEu8zkSSUJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ul005IMcvpPdrSqGKYJkKxFELJk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cblU32osGLpKCXIYN73qc0iu.jpg?f=fotoalbum_large

Op reddit vind ik post van iemands review als je zoekt op AW3926QW HUD wached out

Een van de min punten heb ik hieronder gezet.
  • Poor Edge dimming (fine for games without a HUD, but VERY notieable for games with one and especially terrible in MMO's) for example in WOW, when I open my bag, it's drastically dimmer and the color is washed out compared to when I move my bag window to the center of the screen (I don't have a luminance meter, but it feels like 30% or so). This happens in all HDR/SDR modes
Precies waar ik ook last van heb.

Even wat meer testjes gedaan, bijvoorbeeld foto met twee zelfde afbeeldingen, maar dan ieder op een ander plek op het scherm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dDoty-duEGdeHPkqWYG65ZaSF70=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KRCjOCuFYT1PPoC5TSNd4332.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/blyzXbk3w3067LpnIK7XIu6h2W0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ekO8FHXAnLUqLVSdtM9ZbHvA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xCeopGNemFiKW2DcTQpMpQdkvLA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lb3qRFbQZ5UpeMzygsfmGV5q.jpg?f=fotoalbum_large

Bovenstaande foto, kijk naar de paarse kleur van google achtergrond, verschil tussen middelste en de rechter afbeelding.

Waar ik eigenlijk benieuwd naar ben, heeft LG 39 hier ook last van, panel dimming aan de zijkant?

Voor nu laat ik het hier bij. :)

Kleine update

Tot mijn verassing was het In HDR mode stuk beter wat betreft side dimming. In iedergeval waar ik mee kan leven.

Maar goed, scherm gaf na 2 uur gebruik een flits en daarna geen beeld meer. Hierna monitor aan en uit, DP kabel eruit en weer erin. hele computer uit en weer aan. Dacht, het is klaar. Daarna alles uit laten staan voor 10min ongeveer en dacht probeer nog een keer en toen ging scherm weer aan. geen goeie voorbode.

Hij is echt stuk, nu gaat beeld binnen 1min doorelkaar en meteen erna zwart beeld.

Morgen maar Dell bellen

[ Voor 71% gewijzigd door Dimentrix op 11-09-2026 21:44 ]

• Fer10
Dimentrix schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 18:44:
Oke, mijn eerste indruk.

Ter referentie, ik kom af van een MSI 321URX QD-OLED scherm.

De kleuren zijn mooier dan ik verwacht had, zit bijna op het niveau van QD-OLED. Grote van het scherm is echt voor mij persoonlijk super, alles ziet er ook nog haar scherp uit. Panel Uniformiteit is bij mij bijna perfect (in ieder geval goed genoeg voor mij), zie geen rare balken, strepen. Heb alle kleuren getest, ook grijs in verschillende niveaus. Brightness is voor mijn gevoel lager dan MSI die ik heb, maar voldoende voor mij.

Maar, heb wel last van Edge Dimming en dat stoort mij eerlijk gezegd. Ik merk het bijvoorbeeld bij World of Warcraft classic wat ik op het moment speel. Spellbalk, bags, etc wat aan de zijkanten van scherm zitten, zien er beetje dof uit? Waarschijnlijk dus doordat paneel aan de zijkanten wat donkerder (dimmer) is. Zo wat ik kan vinden op internet, blijkt dat iets normaal te zijn bij dit scherm. Moet even nadenken of ik hiermee kan leven. Er blijken meerdere mensen geklaagd te hebben bij Dell, maar zij geven aan dat niet te gaan veranderen d.m.v. firmware update. Maar goed, ik heb scherm net uurtje, dus moet nog even wat testen en googlen. Voor nu mijn update wat betreft het scherm.

Ik heb wat foto's gemaakt, maar lijkt op de foto's minder erg, maar als ik ervoor zit, zie je het duidelijk.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Op reddit vind ik post van iemands review als je zoekt op AW3926QW HUD wached out

Een van de min punten heb ik hieronder gezet.
  • Poor Edge dimming (fine for games without a HUD, but VERY notieable for games with one and especially terrible in MMO's) for example in WOW, when I open my bag, it's drastically dimmer and the color is washed out compared to when I move my bag window to the center of the screen (I don't have a luminance meter, but it feels like 30% or so). This happens in all HDR/SDR modes
Precies waar ik ook last van heb.

Even wat meer testjes gedaan, bijvoorbeeld foto met twee zelfde afbeeldingen, maar dan ieder op een ander plek op het scherm.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bovenstaande foto, kijk naar de paarse kleur van google achtergrond, verschil tussen middelste en de rechter afbeelding.

Waar ik eigenlijk benieuwd naar ben, heeft LG 39 hier ook last van, panel dimming aan de zijkant?

Voor nu laat ik het hier bij. :)

Kleine update

Tot mijn verassing was het In HDR mode stuk beter wat betreft side dimming. In iedergeval waar ik mee kan leven.

Maar goed, scherm gaf na 2 uur gebruik een flits en daarna geen beeld meer. Hierna monitor aan en uit, DP kabel eruit en weer erin. hele computer uit en weer aan. Dacht, het is klaar. Daarna alles uit laten staan voor 10min ongeveer en dacht probeer nog een keer en toen ging scherm weer aan. geen goeie voorbode.

Hij is echt stuk, nu gaat beeld binnen 1min doorelkaar en meteen erna zwart beeld.

Morgen maar Dell bellen
Zo dat is zuur dat hij al kapot is!

In mijn herinnering had de LG geen of amper last van dimming aan de zijkant. Dat is ook de afweging die ik mensen zie maken tussen de LG en AW.

Ik zit in SDR in sports profiel in HDR in 1300 brightness. Die hebben voor mijn gevoel minder last van panel dimming.

• Dimentrix
Fer10 schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 22:21:
[...]

Zo dat is zuur dat hij al kapot is!

In mijn herinnering had de LG geen of amper last van dimming aan de zijkant. Dat is ook de afweging die ik mensen zie maken tussen de LG en AW.

Ik zit in SDR in sports profiel in HDR in 1300 brightness. Die hebben voor mijn gevoel minder last van panel dimming.
Ja is echt vervelend, nu word het spannend of zij op korte termijn kunnen wisselen of dat ik lang moet wachten omdat er geen voorraad is.

HDR 1300 werkt bij mij goed tegen panel dimming. SDR heb ik de sport mode nog niet geprobeerd.

• mprkooij
Ik baal enorm van de levertijd in December... had eigenlijk een nieuwe monitor nodig voor het einde van de maand. Morgen maar in de chat vragen of dat echt december is.

• Fer10
mprkooij schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 22:34:
Ik baal enorm van de levertijd in December... had eigenlijk een nieuwe monitor nodig voor het einde van de maand. Morgen maar in de chat vragen of dat echt december is.
Op Reddit had iemand ook de vraag gesteld aan support en daar gaven ze aan dat het een uiterlijke datum is, eerder is mogelijk maar ze konden niks beloven.

Mijne was eerst 10 september, toen 17 september. Dat werd weer 14 september en uiteindelijk vandaag binnen 8)7.

• Poesjuh
Yes zelfde bij mij. Staat op 4 december maar contact vertelde me dat dat de uiterlijke data is. Uiteraard moet uit de praktijk blijken wat het gaat zijn.

• Fer10
Dimentrix schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 22:28:
[...]

Ja is echt vervelend, nu word het spannend of zij op korte termijn kunnen wisselen of dat ik lang moet wachten omdat er geen voorraad is.

HDR 1300 werkt bij mij goed tegen panel dimming. SDR heb ik de sport mode nog niet geprobeerd.
Hoe is dit uiteindelijk afgelopen?

Ik lees trouwens dat ze mogelijk wel met een oplossing komen op de edge dimming: https://tftcentral.co.uk/news/alienware-provide-an-updated-statement-on-uniformity-concerns-with-the-aw3926qw

• Dimentrix
Fer10 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 13:14:
[...]

Hoe is dit uiteindelijk afgelopen?

Ik lees trouwens dat ze mogelijk wel met een oplossing komen op de edge dimming: https://tftcentral.co.uk/news/alienware-provide-an-updated-statement-on-uniformity-concerns-with-the-aw3926qw
Mooi dat het de aandacht heeft bij Dell. Het is splinter nieuw paneel dus ze weten nog niet hoe deze paneel op lange termijn zich gaat gedragen wat betreft inbranding. Dus hebben ze voor nu te agressief ingesteld. Ik vermoed als ze klaar zijn met testen dat ze edge dimming beter zullen tunen of ons de opties geven in toekomstige firmware update.

Heb vandaag nieuwe scherm mogen ontvangen, dus dat ging tegen verwachting snel.

Ik had vrijdag avond (kon niet wachten) toch contact opgenomen met Dell via Watsapp. Ik kreeg contact met Technische dienst van Dell, ik moest wat stappen doorlopen. Zoals bijvoorbeeld kabel op ander poort aansluiten. Maar redelijk snel kwamen ze tot de conclusie dat scherm overleden is. Ze hadden meteen een werkopdracht gemaakt om de scherm te laten wisselen. Maar ze konden me niet vertellen wanneer deze geleverd kan worden want deze is niet op voorraad. Maandag ochtend naar Dell support via telefoon gebeld en gevraagd of zij kunnen aangeven wanneer ik deze zou kunnen ontvangen, want als het te lang duurt, dan wil ik defecte terug sturen en de koop ontbinden. Ook de man aan de telefoon kon mij dat niet zeggen want deze is niet op voorraad, maar hij ging mail sturen of zij hiernaar kunnen kijken en mij daarover informeren. Had afgesproken als ik eind van de week niks gehoord had, ik terug zou bellen. Tot mijn verbazing kreeg ik gister mail dat het product naar de klant opgestuurd is en iets later kreeg ik bericht van UPS.

Moest hele dag werken, dus heb monitor aangesloten, even snel bekeken. Heb de indruk dat ik beter (uniformer) paneel heb. Maar ik moet nog de tijd nemen om te testen etc.

Wat me wel opviel is dat deze monitor al de nieuwe firmware heeft. Op de doos staat Manufacturing date Aug 2026, terwijl eerste scherm juni 2026 is. Wat me ook opviel is dat juni model REV A00 is en de monitor die ik vandaag ontvangen heb REV A01. Of dat alleen komt doordat er nieuwere firmware op zit of dat er daadwerkelijk hardware vernieuwd is. durf ik zo niet te zeggen.

Als ik wat meer tijd heb, ga ik wat dieper kijken. Maar mijn eerste indruk is positief.

• Degrader
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-10 23:39
Wat me wel opviel is dat deze monitor al de nieuwe firmware heeft. Op de doos staat Manufacturing date Aug 2026, terwijl eerste scherm juni 2026 is. Wat me ook opviel is dat juni model REV A00 is en de monitor die ik vandaag ontvangen heb REV A01. Of dat alleen komt doordat er nieuwere firmware op zit of dat er daadwerkelijk hardware vernieuwd is. durf ik zo niet te zeggen.
Kan inderdaad om een hardwarewijziging zijn, maar ook alleen een andere firmwareversie:

ChatGPT:
  1. Soms is het daadwerkelijk hardware: bij de U2713H was A01 → A02 bijvoorbeeld een hardwarewijziging om problemen met de USB 3.0/cardreader en kleurtemperatuur op te lossen.
  2. Soms is het firmware/OSD: bij de U2410 waren volgens Dell A01 en A02 hardwarewijzigingen, maar A03–A05 betroffen wijzigingen in de OSD/factory settings en waren dus geen nieuwe hardware.
  3. Soms kan het zelfs een productie-/leverancierswijziging zijn. Dell heeft aangegeven dat een revisie kan veranderen door bijvoorbeeld een andere componentleverancier, productielocatie of andere niet nader gespecificeerde wijziging.

• Tjona100
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:23
Ik ben ook geïnteresseerd in zowel de 39GX950B als de AW3926QW als vervanger van mijn trouwe 38GN950.

Toch met de nodige reviews en het huidige prijsverschil neig ik meer naar de AW.

Na navraag te hebben gedaan bij de customer service over de levertijd zeggen ze dat ze nieuwe voorraden pas in januari 27 verwachten, gezien de huidige voorraad er al zo goed als doorheen is.

Wellicht houden ze nog wat dozen achter de hand voor RMA's en defecten etc.

Miss dan toch maar hopen een BF korting of iets op de 39GX950B want het prijsverschil is momenteel 4-500 euro's

[ Voor 20% gewijzigd door Tjona100 op 17-09-2026 11:48 ]

Kendrick Lamar - Ignorance is Bliss

• Fer10
Tjona100 schreef op donderdag 17 september 2026 @ 11:39:
Ik ben ook geïnteresseerd in zowel de 39GX950B als de AW3926QW als vervanger van mijn trouwe 38GN950.

Toch met de nodige reviews en het huidige prijsverschil neig ik meer naar de AW.

Na navraag te hebben gedaan bij de customer service over de levertijd zeggen ze dat ze nieuwe voorraden pas in januari 27 verwachten, gezien de huidige voorraad er al zo goed als doorheen is.

Wellicht houden ze nog wat dozen achter de hand voor RMA's en defecten etc.

Miss dan toch maar hopen een BF korting of iets op de 39GX950B want het prijsverschil is momenteel 4-500 euro's
Proshop had gisteren heel kort de AW3926QW voor €1262. Duurder dan bij Dell zelf maar stond wel levering binnen een paar dagen (geen idee hoe realistisch dat was). Wellicht dat zoiets nog een optie kan zijn.

• Kuretsu
  • Laatst online: 25-09 17:47
Ik was ook geinteresseerd in de LG of de Alienware optie. AW is door het prijsverschil zeer aantrekkelijk, alleen staat de levertijd op de Dell webshop nu op 17 Januari? Dat kan niet kloppen toch?

Er is ook geen 'betalen na levering' optie, wat in strijd is met Artikel 7:26 Burgerlijk Wetboek. Zie ik iets over het hoofd of overtreed Dell hier gewoon de wet? 4 maanden wachten op een monitor maar in die tussentijd wel 1k+ kwijt zijn is een beetje extreem. Dat is potentieel 100 euro rendement in een goede S&P periode, als je het had gehouden tot na ontvangst.

• Tjona100
Fer10 schreef op donderdag 17 september 2026 @ 12:50:
[...]

Proshop had gisteren heel kort de AW3926QW voor €1262. Duurder dan bij Dell zelf maar stond wel levering binnen een paar dagen (geen idee hoe realistisch dat was). Wellicht dat zoiets nog een optie kan zijn.
Klopt maar via Dell zou je dan alsnog goedkoper uit zijn (incl 3jaar Alienware care advanced)

• PesaH

PesaH

Holy Cow!

Wat is het verschil tussen Alienware care advanced en de normale garantie? Kan het nergens vinden.

• Tjona100
PesaH schreef op donderdag 17 september 2026 @ 16:57:
Wat is het verschil tussen Alienware care advanced en de normale garantie? Kan het nergens vinden.
Wat ik begrijp bij defecten dat ze je gelijk een vervangend exemplaar sturen, ipv dat je eerst je retour aanmeld en terug stuurt en dan nog moet wachten tot het volledige RMA proces is afgerond (bij wijze van) tis meer een extra betaalde service ipv een ander soort 'fabriekgarantie'.

Persoonlijk vind ik dat wel fijn mbt kinderziektes en of eventuele komende defecten.

[ Voor 16% gewijzigd door Tjona100 op 17-09-2026 17:43 ]

• Fwillems
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 29-09 15:52
Ik ben ook aan het twijfelen tussen de LG en de AW, grootste verschil lijkt mij de coating.

Maar is dit echt zo fel merkbaar eens je aan het gamen bent?
Ik kom nu van een 27inch 4k paneel uit 2017 met matt finish.

Dus ik vermoed dat deze upgrade altijd wel oke zal zijn, de LG zou ik op de kop kunnen tikken voor 1350 euro door zakelijke aankoop.

• Fer10
Fwillems schreef op maandag 21 september 2026 @ 11:02:
Ik ben ook aan het twijfelen tussen de LG en de AW, grootste verschil lijkt mij de coating.

Maar is dit echt zo fel merkbaar eens je aan het gamen bent?
Ik kom nu van een 27inch 4k paneel uit 2017 met matt finish.

Dus ik vermoed dat deze upgrade altijd wel oke zal zijn, de LG zou ik op de kop kunnen tikken voor 1350 euro door zakelijke aankoop.
Ik heb de LG kort gehad en nu de AW39, die ik ga houden. Ter beeldvorming: hiervoor had ik de AW3225QF die glossy is. De overstap naar de matte LG vond ik tegenvallen. Ik vond alles net wat minder scherp dan op de AW32, ook tekst.

Misschien komt dat doordat ik al van een 4K glossy OLED kwam, of omdat ik glossy simpelweg mooier vind. Ik zie namelijk wel veel mensen die juist de scherpte van de LG prijzen.

Qua helderheid is de LG overigens beter. De HDR Bright 1300 modus op de AW is voor mij prima, maar de LG kan helderder.

Een verschil is ook dat de AW een KVM switch heeft en de LG speakers (die zijn niet bijzonder goed, maar ze zijn er wel).

Beide schermen waren voor mij wel 'wauw' tijdens het gamen dus je kan niet fout gaan.

• Fwillems
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 29-09 15:52
Top bedankt voor je antwoord en ervaring.
Mijn TN paneeltje van nu heeft max helderheid van 300cd/m² en een coating van 10 jaar geleden dus ik ga dat verschil wellicht niet merken tussen glossy en mat van nu.

Moest de AW vlot beschikbaar zijn zou ik wel deze keuze maken.

Ben echt toe aan een upgrade en dan is wachten soms lastig.

Meet hier nog even alles na, die 32 inch schermen zijn ook wel zeer mooi van asus. En zou dan 32 met de huidige 27 inch in dual setup runnen.

Maar ik speel voornamelijk MMOs en wil het veelal gebruiken voor wow forever te spelen, en verder een enkele shooter zoals wardogs.

Voor wow lijkt mij die 39 wel nice, en gekoppeled daaraan is dat scherm ook nuttig voor mijn werk gerelateerde zaken op af te werken.

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-09 22:46
Kuretsu schreef op donderdag 17 september 2026 @ 12:51:
Ik was ook geinteresseerd in de LG of de Alienware optie. AW is door het prijsverschil zeer aantrekkelijk, alleen staat de levertijd op de Dell webshop nu op 17 Januari? Dat kan niet kloppen toch?

Er is ook geen 'betalen na levering' optie, wat in strijd is met Artikel 7:26 Burgerlijk Wetboek. Zie ik iets over het hoofd of overtreed Dell hier gewoon de wet? 4 maanden wachten op een monitor maar in die tussentijd wel 1k+ kwijt zijn is een beetje extreem. Dat is potentieel 100 euro rendement in een goede S&P periode, als je het had gehouden tot na ontvangst.
Bij mij staat er gewoon Klarna. Dus ik zie niet waarin Dell niet aan de wet zou voldoen.

• Tjona100
Fwillems schreef op maandag 21 september 2026 @ 11:31:
Top bedankt voor je antwoord en ervaring.
Mijn TN paneeltje van nu heeft max helderheid van 300cd/m² en een coating van 10 jaar geleden dus ik ga dat verschil wellicht niet merken tussen glossy en mat van nu.

Moest de AW vlot beschikbaar zijn zou ik wel deze keuze maken.

Ben echt toe aan een upgrade en dan is wachten soms lastig.
Op korte termijn is die LG voorlopig de enige scherm die direct beschikbaar is.

Persoonlijk vind ik de LG te duur geprijsd tov de AW3926QW (€1699,-) as we speak.

Ik zag vorig jaar die 45GX950A wel met 2 a 300 euro dalen in prijs rond de BF weken dus wellicht dat de 39gx950b nog wat zakt in prijs eind dit jaar.

Helaas zijn er momenteel op 39" UW niet echt andere alternatieven, die AW3926QW staat op z'n vroegst leverbaar op 4 januari. En buiten Proshop heb ik nog geen derden gezien die hem verkochten.

• Dimentrix
Kleine update: Wederom, mijn vorige scherm was MSI 321URX, dus ik kom al van een heel goed scherm af.

Na paar dagen gebruik, ben ik toch dik tevreden over het scherm. Kleuren zijn bijna QD niveau. Formaat is voor mij geweldig. 165Hz is net voldoende voor mij (liefst 240hz gehad). Veel instel mogelijkheden in OSD van display. Alienware garantie is een dikke plus, vroeger en ook onlangs goede ervaring mee. Lichtere kromming (1500R) vind ik fijner.

Voor mij is er maar een min punt aan dit scherm en dat is Edge dimming/CPC (Convex Power Control). Deze vind ik te agressief ingesteld en kan dit (op moment) niet aanpassen. Door veel display modes te testen, heb ik een mode gevonden waarop ik dit effect kan minimaliseren, DisplayHDR True Black mode. Hoeveel last je hiervan gaat krijgen hangt ook beetje af van o.a. wat voor spel je speelt (Ik speel nu Wow Forever en daar heb ik met UI wel last van als ik niet in True Black mode zit). Goede nieuws, veel mensen klagen hierover en heb post gelezen dat het de aandacht van Dell heeft en dat ze dit onderzoeken zijn. Dus misschien gaat hier een oplossing voor komen in de toekomst.

• Kuretsu
Arjant2 schreef op maandag 21 september 2026 @ 12:03:
[...]

Bij mij staat er gewoon Klarna. Dus ik zie niet waarin Dell niet aan de wet zou voldoen.
De klarna optie is voor gespreid betalen, over 3 maanden, terwijl de monitor pas over 4 maanden komt. Dat is eigenlijk nog erger: dan ben je maandenlang iets aan het afbetalen, en na afloop heb je het product nog steeds niet.

Kan toch niet zijn dat iedereen het, los van dat het illegaal is, okay vindt om 4 maanden te wachten maar al wel te betalen? Het is de Dell store, geen Kickstarter campagne.

• Arjant2
Kuretsu schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 10:01:
[...]

De klarna optie is voor gespreid betalen, over 3 maanden, terwijl de monitor pas over 4 maanden komt. Dat is eigenlijk nog erger: dan ben je maandenlang iets aan het afbetalen, en na afloop heb je het product nog steeds niet.

Kan toch niet zijn dat iedereen het, los van dat het illegaal is, okay vindt om 4 maanden te wachten maar al wel te betalen? Het is de Dell store, geen Kickstarter campagne.
De betaaltermijn gaat pas in als het artikel verzonden is volgens de Klarna website. Dus ik denk dat je je druk maakt om niks.

Overigens had je dit zelf ook even kunnen nakijken voor je Dell beschuldigd van illegale zaken.

[ Voor 10% gewijzigd door Arjant2 op 22-09-2026 10:38 ]

• Tjona100
Kuretsu schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 10:01:
[...]

Als ik nu kijk en mijn postcode invoer staat hij op 26-11

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HrnZU9yv7rOeV6ohU-bdmJUbpS0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TZr6iMSEQZpQ7zyhKy7APlqC.jpg?f=fotoalbum_large

Het lijkt wel met de dag te veranderen bij Dell 8)7

Gister stond er nog januari 2027.

Het is wel jammer want ik prefereer deze boven z'n LG broertje.

Ik heb m in ieder geval besteld, misschien met geluk komt het wat eerder dan de aangegeven datum.

Overigens is hij in de US kennerlijk prima leverbaar (America first) :X

[ Voor 4% gewijzigd door Tjona100 op 22-09-2026 11:05 ]

• Fer10
Tjona100 schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 11:04:
[...]

Als ik nu kijk en mijn postcode invoer staat hij op 26-11

[Afbeelding]

Het lijkt wel met de dag te veranderen bij Dell 8)7

Gister stond er nog januari 2027.

Het is wel jammer want ik prefereer deze boven z'n LG broertje.

Ik heb m in ieder geval besteld, misschien met geluk komt het wat eerder dan de aangegeven datum.

Overigens is hij in de US kennerlijk prima leverbaar (America first) :X
Monitor kwam eerst beschikbaar in verschillende delen van Asia, paar maanden geleden al. Daarna Amerika. Wij zijn helaas vrij laat.

Denk dat de kans groot is dat de monitor wat eerder komt. Ik kreeg eerst bericht dat ik nog 1 week moest wachten en vervolgens kwam die de dag erna.

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:47

3DDude

I void warranty's

Bij mij stond er 10 januari.. tsjah niet besteld dus.

als het begin / half oktober word wil ik het wel overwegen.
Die proshop uit de pricewatch heeft m er maar weer afgehaald :) stond er een dag op haha

[ Voor 66% gewijzigd door 3DDude op 22-09-2026 11:18 ]

Be nice, You Assholes :)

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-10 21:58

MazeWing

The plot thickens...

Ik heb sinds gisteren de 39GX950B en kom af van een LG C3 42" TV die ik 2,5 jaar als monitor heb gebruikt. De reden voor de upgrade was een gebrek aan hoogte vanwege een schuin plafond. We zijn sinds vorige week verhuisd en de werkkamer waar de computer staat heeft een schuin aflopend plafond. De 42" zou (met monitor arm) veel te laag en veel te dichtbij komen. Aangezien ik toch al zat te kijken naar deze monitor maar even de absurde prijs voor lief genomen en 'm voor €1699 gekocht. Het enige alternatief zou de Alienware zijn maar die is niet leverbaar (en heeft ook weer zo zijn eigen problemen). Andere formaten zijn of te klein, te groot of te lage DPI (of simpelweg alweer verouderd).

Het scherm is heel wat scherper dan de C3 maar dat is ook logisch vanwege de veel hogere DPI. Verder merkt ik weinig verschil met betrekking tot een hogere helderheid, betere HDR, etc. Wel ben ik fan van de coating aangezien ik nu geen last meer heb van reflecties.

Ik heb echter 1 minpunt en dat is de ventilator die te horen was. Eerst dat ik dat het iets van coil wine was maar het is echt een ventilatorgeluid. De 45GX950 van vorig jaar had hier kennelijk ook al last van. Bij zowel de 39GX950 alsmede de 45GX950 schijnen alle modellen er last van te hebben. De enige reden waarom sommigen het niet horen is vanwege een luidere omgeving of bijvoorbeeld de computer fans die er bovenuit komen. Ik heb inmiddels op een klein stukje van de ventilatiegaatjes een stukje tape gepakt en dit maakt net het verschil dat het niet meer echt storend is. Hopelijk geeft dit geen problemen en zijn er nog "genoeg" andere gaatjes open.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 9800X3D / RTX5090 / 64GB) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max [b]|

• Kuretsu
Arjant2 schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 10:31:
[...]

De betaaltermijn gaat pas in als het artikel verzonden is volgens de Klarna website. Dus ik denk dat je je druk maakt om niks.

Overigens had je dit zelf ook even kunnen nakijken voor je Dell beschuldigd van illegale zaken.
Ja, ik heb me rot gezocht op de Dell website, waar die informatie (m.i.) ook beschikbaar had moeten zijn.

Denk je dat ik voor de lol beschuldigingen rond ga gooien? Ik weet dat dit het internet is, maar damn, ga niet gelijk uit van het slechtste van mensen. Ik wil ook gewoon dat iedereen zich aan de regeltjes houdt, net zoals jij en ik ook moeten, dit komt echt niet uit een slecht hart ofzo.

De betaaltermijn gaat trouwens wel degelijk gelijk in, als ik probeer te bestellen staan de betaaltermijnen inc. datum al in beeld, en dat is direct.

Zie dus nog geen duidelijk bewijs dat ze de wettelijke 'betalen na ontvangst' optie daadwerkelijk aanbieden.

Overigens telt 'betalen nadat het artikel verzonden is' en gespreid betalen niet als 'betalen na ontvangst', dat zijn verschillende dingen.

Het hele idee van deze wet is dat je een product kunt bekijken en uitproberen voordat je tot aankoop overgaat, net zoals in de winkel. Dat kan niet als je al moet betalen als het product nog in het verzendproces zit, of als je al een betaalverplichting bij Klarna bent aangegaan.

Voor zover ik hier online over lees komen ze er vaak mee weg omdat dit civiele procedures zijn, en pas als veel mensen gaan klagen bij de ACM gaan ze er misschien wat mee doen, maar die hebben ook wel meer te doen tegenwoordig.

Verder: miljardenbedrijf Dell heeft echt je verdediging niet nodig hoor, die redden zich wel ;)

• Arjant2
We gaan een beetje off topic maar op de dell site staat dat je kan kiezen bij klarna voor direct betalen, in 3 termijnen of achteraf.

En ik hoef dell niet te verdedigen hoor, zal mij een worst wezen. Maar als je er met een gestrekt been in gaat dat dell illegaal bezig is dan moet je t wel kunnen onderbouwen.

• Kuretsu
Ik zeg toch dat ik probeerde te bestellen en dat die termijnen de optie was die ik aangeboden kreeg? Ik heb het genoeg onderbouwd. Ik kom hiermee omdat ik daadwerkelijk heb geprobeerd om achteraf te betalen.

Het is toch ook gek dat Dell gelijkt wilt afrekenen voor zulke lange levertijden, een beetje normaal bedrijf plaatst dan gewoon een reservering voor een klein ceremonieel bedrag, of een wat grotere aanbetaling.

Verder offtopic idd, dus ik laat het hierbij. Denk wel dat het nuttig is voor potentiële kopers om hiervan af te weten.

• Tjona100
Kuretsu schreef op woensdag 23 september 2026 @ 10:02:

Het is toch ook gek dat Dell gelijkt wilt afrekenen voor zulke lange levertijden, een beetje normaal bedrijf plaatst dan gewoon een reservering voor een klein ceremonieel bedrag, of een wat grotere aanbetaling.

Verder offtopic idd, dus ik laat het hierbij. Denk wel dat het nuttig is voor potentiële kopers om hiervan af te weten.
Bij mij is er een reservering op me creditcard gedaan, dus er is nog niks afgetrokken. Waarschijnlijk gebeurt dat pas als hun over gaan op uitlevering.

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Omdat ik me toch bleef storen aan het geluid van mijn 39GX950 'm gisteren bij een andere winkel besteld en zojuist getest. Resultaat: duidelijk minder geluid! Je hoort het nog wel een heel klein beetje maar het is echt stukken minder opvallend. Daarnaast is de monitor ook nog eens €50 goedkoper geworden dus dubbele win :D

Eerste exemplaar gaat dus mooi retour....

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 9800X3D / RTX5090 / 64GB) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max [b]|

• Tjona100
MazeWing schreef op donderdag 24 september 2026 @ 14:38:
Omdat ik me toch bleef storen aan het geluid van mijn 39GX950 'm gisteren bij een andere winkel besteld en zojuist getest. Resultaat: duidelijk minder geluid! Je hoort het nog wel een heel klein beetje maar het is echt stukken minder opvallend. Daarnaast is de monitor ook nog eens €50 goedkoper geworden dus dubbele win :D

Eerste exemplaar gaat dus mooi retour....
Ik zit de LG ook te overwegen, gezien toch de lange levertijd van de AW3926QW wat met de dag veranderd.

[ Voor 9% gewijzigd door Tjona100 op 24-09-2026 20:29 ]

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

De vraag is natuurlijk of het je €500 waard is om "nu" al te genieten van een 39 inch...

Uiteraard nog even los van de verschillen waardoor je, zelfs bij dezelfde prijs, voor de LG of Alienware zou gaan. Zelf ben ik groot van van de coating op deze LG monitor aangezien ik nu geen last meer heb van reflecties. Dat was iets dat toch wel af en toe storend was aan mijn C3 als monitor, waarbij ik bijvoorbeeld de verlichting van het toetsenbord in het scherm zag reflecteren en bij zonlicht genoodzaakt was de rolluiken deels dicht te doen. In de werkkamer waar de monitor nu staat hangen nog geen gordijnen en komt er een bak licht naar binnen, maar zelfs wanneer de zon vol schijnt, kan ik er prima op werken en heb ik eigenlijk nergens last van.

• Tjona100
MazeWing schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 07:09:
De vraag is natuurlijk of het je €500 waard is om "nu" al te genieten van een 39 inch...

Uiteraard nog even los van de verschillen waardoor je, zelfs bij dezelfde prijs, voor de LG of Alienware zou gaan. Zelf ben ik groot van van de coating op deze LG monitor aangezien ik nu geen last meer heb van reflecties. Dat was iets dat toch wel af en toe storend was aan mijn C3 als monitor, waarbij ik bijvoorbeeld de verlichting van het toetsenbord in het scherm zag reflecteren en bij zonlicht genoodzaakt was de rolluiken deels dicht te doen. In de werkkamer waar de monitor nu staat hangen nog geen gordijnen en komt er een bak licht naar binnen, maar zelfs wanneer de zon vol schijnt, kan ik er prima op werken en heb ik eigenlijk nergens last van.
Ik had mijn 38GN950 al even terug verkocht en zat dus met een 'overbruggingsmonitor'.

Heb de LG 39GX gister besteld en is net binnen gekomen dus ik ga hem later vandaag even installeren en testen.
Ik heb persoonlijk liever ook een matte/anti reflecting finish maar ik vond het prijsverschil gewoon te groot t.o.v de Dell (uitgaande van €1700,-)

Uiteindelijk heb ik hem via LG zelf besteld en met wat kortingsvouchers kwam ik op € 1460,- euro uit wat alsnog +/- € 300 meer is t.o.v de AW3926QW

(nog steeds overpriced)

Maar het verschil wordt al minder dus wellicht is er voor geïnteresseerden hoop.

• mprkooij
Tjona100 schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 13:42:
[...]

Ik had mijn 38GN950 al even terug verkocht en zat dus met een 'overbruggingsmonitor'.

Heb de LG 39GX gister besteld en is net binnen gekomen dus ik ga hem later vandaag even installeren en testen.
Ik heb persoonlijk liever ook een matte/anti reflecting finish maar ik vond het prijsverschil gewoon te groot t.o.v de Dell (uitgaande van €1700,-)

Uiteindelijk heb ik hem via LG zelf besteld en met wat kortingsvouchers kwam ik op € 1460,- euro uit wat alsnog +/- € 300 meer is t.o.v de AW3926QW

(nog steeds overpriced)

Maar het verschil wordt al minder dus wellicht is er voor geïnteresseerden hoop.
Ik kom zelf hier op uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hr6xlpW5spVpkdyN2eTCs6zPb4U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UEUSJlxnM74na6lrTGbb47rI.png?f=fotoalbum_large

• Tjona100
Ow nice!

Zie dat ie nu nog zelfs wat goedkoper is als gister.

1658 tov 1699

Ik had wat kortingscoupons in het winkelwagentje en dat ik op iets van € 1410 uit kwam gister, maar bij het bestellen gaf hij aan dat de diverse coupons niet te combineren waren voor het afrekenen.

1460 lukte me wel, achja iig wat van de prijs af.

Ik denk dat hij nog wel verder in prijs zal dalen, gezien de AW3926QW ook een stuk goedkoper is als directe concurrent.

Pagina: 1 2 Laatste