Nieuwe topvrouw stuurt Xbox-olietanker direct weg van AI en

Pagina: 1
Acties:

• Soru
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-05 13:06
review: Nieuwe topvrouw stuurt Xbox-olietanker direct weg van AI en dat valt in de smaak

Dit prominent in een banner getoonde artikel voelt sterk gekleurd. Het is natuurlijk leuk dat de nieuwe bestuurder aankondigingen heeft gedaan om het beleid op sommige fronten aan te passen en dat mensen hier positief over lijken te zijn, maar uiteindelijk staat een bestuurder van een van de grootste miljardenbedrijven in dienst van Microsoft en de aandeelhouders, niet van de klant.

Door memes en plaatjes van haar af te beelden als een saint lijkt het haast alsof Tweakers dit sentiment ook onderstreept. Hierbij wil ik dan ook de kritische noot plaatsen dat ik me hardop afvraag of hetzelfde zou gebeuren als iemand negatief wordt afgebeeld. Plaatst Tweakers dan ook X.com memes bij artikelen? Ik heb het vermoeden dat dit minder waarschijnlijk is, en daarmee ontstaat er een positieve bias in de berichtgeving.

In het artikel mis ik ook mis ik ook kritisch onderzoek naar haar achtergrond bij Meta of Instacart. Het lijkt me niet wenselijk om enkel Microsoft corporate messaging over te nemen.

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Ik vind het artikel helemaal niet gekleurd, integendeel, we plaatsen genoeg kritische kanttekeningen die je zelf ook aanhaalt, met passages als deze:
De positieve ontwikkelingen bij Xbox zijn hoe dan ook niet volledig aan Sharma toe te schrijven. Een gigantisch bedrijf als Xbox − met het nog veel grotere Microsoft daarboven − is niet zo mobiel als een start-up. Het is als het keren van een olietanker, niet een roeibootje.

Het is niet gebruikelijk dat een nieuwe ceo direct na het aantreden enorme veranderingen kan doorvoeren, zeker als daarbij een moederbedrijf betrokken is dat een stevige vinger in de pap heeft. Sharma lijkt dan ook mee te varen op een golf die al iets eerder is ingezet door Microsoft.
Ik denk dat je iets te zwaar tilt aan een simpele afbeelding die past bij het artikel. Die is illustratief en betekent echt niet meteen dat we een positieve bias hebben.

Deze handtekening is momenteel langer dan u van ons gewend bent.