Toon posts:

1,4 Ghz goeie upgrade, maar met wat?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil binnenkort omdat ik mijn KT7 moet opsturen, want 2 v/d 3 geheugenbanken doen het niet meer, iets beters. Ik dacht ik ruil dat ding om voor een KT7A en dan koop ik zo'n 1,4Ghz T-bird 266FSB met AXIA core. Dchijnt goed te zijn toch?

Heeft het dan ook nog veel zin om DDR geheugen -> 256MB PC2100 DDR SDRAM (Dane Elec) te kopen of scheelt dit nauwelijks? Ik weet dat ik daar een ander moederbord voor nodig zal hebben!

1. Ik wil het een beetje goedkoop houden
2. Is dit alles aan te raden?

Thnx!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-08 15:48
Ik raad je een ECS K7S5A aan met DDR... Gewoon superrelaxed. Plankje kost maar 189 piek, en is echt supersnel... Kunt alleen niet goed overklokken, maarja, 1.4Ghz is toch wel zat dacht ik zo...

Verwijderd

Topicstarter
Aha, ik heb er nog nooit van gehoord...

Zijn er mensen die nog ervaringen hebben met dit plankje of met andere set-ups?

Verwijderd

Op vrijdag 21 september 2001 13:50 schreef Santana het volgende:
Aha, ik heb er nog nooit van gehoord...

Zijn er mensen die nog ervaringen hebben met dit plankje of met andere set-ups?
TB1400 AYHJA met een EPOX 8KTA3+Pro kost niet veel en is een van de best(zoniet de beste)overclockbare mobo`s en ook
nog eens zeer snel en goedkoop.Ik draai met waterkoeling op 1800 dus een zeer goeie en stabiele beslissing.

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

De meeste 1400Mhz thunderbirds die je krijg zullen AYHJA versies zijn en geen AXIA's
Verder zul je zelf een keuze moeten maken kwa moederboard.
Alle bekende merken (ABIT-ASUS-EPOX etc) hebben diverse soorten chipsets op diverse boarden en die keuze is iets wat je zelf moet maken.
DDR-SDRAM tenopzichte van gewoon SDRAM scheelt in real life tussen de 0 en 30% over het algemeen. (Application depending)
Er zijn van elk board en type een tig tal reviews te vinden. Het geroep van mensen die zeggen, ja dit is goed en dat is goed is leuk, maar wat schiet je er mee op ?
Er zijn altijd mensen die wel zeggen dat ASUS goed is. Anderen zeggen ABIT is goed of MSI etc. Elk merk is wel goed en heeft goede en slechte eigenschappen. Meestal worden wel alleen maar de goede eigenschappen genoemd en moet je zelf achter de slechte dingen komen.
Lees dus eerst een aantal reviews over een bepaald board.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Topicstarter
aha, maar ik vraag alleen maar of iemand goede ervaringen heeft, dat iets dan een bevestiging voor een review voor mij!

nog iemand?

Verwijderd

Jij moet echt dat ECS mobo hebben! 190 piek en het snelste wat er op dit moment voor AMD is. Oke is wel een beetje wazig en ik had er ook mŽn bedenkingen over, maar een vriend van me heb er zelfs zŽn abit bx voor opgegeven.

Verwijderd

Oh ja en DDR maakt wel degelijk uit, je moet er alleen niet teveel van verwachten. Ook schijnen er veel mensen te zijn met probs met dat ECS mobo. Je moet in ieder geval wel ff zorgen dat je cpu meer voltage krijgt, heb die vriend van me ook gedaan. Gewoon 1.85 Volt (iets met L7 bruggetjes inkleuren ofzo). Die gast heeft er echt een studie van gemaakt, net afgestudeerd dus hij had toch geen reet te doen.

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:46

robhof

Lembongan view

Geen problemen met de ECS K7S5A hier, ben er erg tevreden mee en de Athlon 1.4 werkt er prima op!
Pagina: 1