GBLT WOZ validatie vragenlijst

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:49
Hi! Onze gemeente maakt gebruik van GBLT - oftewel, ze hebben alle gemeentelijke belastingen uitbesteed. Dus ook de WOZ bepaling. Nu heeft het GBLT een vragenlijst gedeeld voor de bepaling (taxatie) voor 2026 - ik mag een taxatierapport delen of een vragenlijst invullen. Ongetwijfeld om het aantal bezwaarmakers vooraf te managen.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
In die vragenlijst wordt de status van het huis uitgevraagd. Denk aan welke verduurzaming is toegepast, leeftijd badkamer en keuken, zonnepanelen (huur of koop), of er asbest is, zachtboard plafonds enz enz.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Hebben jullie ook zo'n vragenlijst ontvangen en hoe ga je daar mee om?

Alle reacties

• Koekfabriek
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:36

Koekfabriek

King Billy on the wall

Niet een vragenlijst van GBLT maar wel eerder een vragenlijst voor WOZ ontvangen (inlichtingenbrief o.i.d.). Ik heb hem "gewoon'' naar waarheid ingevuld.

Belasting betalen is niet leuk maar hoort erbij, je hebt nu zelf invloed om een eerlijke taxatie te krijgen. Dat je nog niet klaar bent met verbouwen staat hier volgens mij gewoon los van.

• Justin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:19
Wij hebben die van GBLT ook gehad en ook gewoon naar waarheid ingevuld. Het is wat het is, een hogere WOZ waarde is niet per sé slecht (ja voor je portemonnee ;) ).

• Orkaan
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 05:36
Ik negeer die vragenlijst gewoon:-)

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dan vul je toch gewoon niets in?

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-05 23:30

Rmg

Heb de verzoeken beide keren in de oud papierbak gegooid

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Of alleen invullen als je huis een benedengemiddelde kwaliteit heeft ;)

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:49
nokiaan958GB schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 21:12:
Of alleen invullen als je huis een benedengemiddelde kwaliteit heeft ;)
Van de 12 grote ramen met dubbelglas en 8 bovenlichten, heb ik nu twee grote kozijnen geplaatst met triple glas. Als ik meld dat ik wel triple glas heb, dan weet ik wel wat het een plusje geeft op de WOZ, want ik kan niet specificeren hoeveel ramen - dus de aanname wordt alle ramen.

Ook voor zonnepanelen: 16 stuks zelf gelegd. Dat is mooi een plusje voor duurzaamheid. Maar dat ik een 12kW warmtepomp heb en in december 1400 kWh wegstook / 25 kWh opwek en in de zomer bijna andersom, maakt wel uit voor de energierekening maar voor de WOZ is dit wederom een plusje voor duurzaamheid.

Bedankt voor jullie reacties, ik ga de vragenlijst niet invullen.

[ Voor 6% gewijzigd door BiLLY_daKid op 12-05-2026 21:57 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:11

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

BiLLY_daKid schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 21:56:
[...]
ik ga de vragenlijst niet invullen.
Begrijpelijk, maar weet dat je wel wettelijk verplicht bent om die in te vullen.

Als ik jou was zou ik even bellen met de gemeente, geef aan dat je midden in een verbouwing zit, en dit niet kwijtkunt op de vragenlijst. Dan geven zij wel aan hoe hiermee om te gaan. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• buglife
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 15:35
BiLLY_daKid schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 21:56:
[...]

Van de 12 grote ramen met dubbelglas en 8 bovenlichten, heb ik nu twee grote kozijnen geplaatst met triple glas. Als ik meld dat ik wel triple glas heb, dan weet ik wel wat het een plusje geeft op de WOZ, want ik kan niet specificeren hoeveel ramen - dus de aanname wordt alle ramen.

Ook voor zonnepanelen: 16 stuks zelf gelegd. Dat is mooi een plusje voor duurzaamheid. Maar dat ik een 12kW warmtepomp heb en in december 1400 kWh wegstook / 25 kWh opwek en in de zomer bijna andersom, maakt wel uit voor de energierekening maar voor de WOZ is dit wederom een plusje voor duurzaamheid.

Bedankt voor jullie reacties, ik ga de vragenlijst niet invullen.
Zonnepanelen ontdekt de gemeente zelf met luchtfoto's. Toen wij onze huidige woning kochten, kregen we ook een invullijst. Die heb ik ingevuld naar kwaliteit van de woning bij overdracht. Wanneer we hem niet zouden invullen, maakte de gemeente gewoon een schatting over de staat van het onderhoud en de woning.

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Orkaan schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 17:40:
Ik negeer die vragenlijst gewoon:-)
Dat deed ik ook, maar na de derde herinnering toch maar meegewerkt. Ook geen zin in gezeur, mijn gemeente kennende. Uiteindelijk ben je toch ook wettelijk verplicht mee te werken.

Naar waarheid ingevuld + referentie van taxatierapport opgegeven. Nooit meer wat van gehoord; WOZ waarde was dit jaar maar 5.000 gestegen en ligt onder de prijs waarvoor wij het jaar geleden hebben gekocht en het taxatierapport.
Pagina: 1