Smartlock zonder batterijen en met vingerafdruk/biometrie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• dabutcha76
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-05 08:56
Mijn vraag
Ik ga binnenkort mijn voordeur vervangen voor een beter isolerend exemplaar. Nou had ik bedacht dat ik dan ook meteen wilde overstappen naar een smart lock, zodat de kinderen zelfstandig de voordeur kunnen openen. Dat wil ik graag met biometrie doen (vinger/gezicht/...), omdat ze niet altijd een telefoon bij zich hebben (echt waar!) en ze sleutels gegarandeerd gaan kwijtraken. Omdat ik een hekel heb aan batterijen (en vooral ook het vervangen ervan), ben ik op zoek naar een slot op netstroom. Daarnaast wil ik graag een oplossing waarmee ik, mocht de stroom uitvallen, alsnog met een ouderwetse sleutel naar binnen kan.

Dus, platgeslagen:
  • Netstroom
  • Biometrie
  • Reguliere sleutel als back-up
Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik hoef niet per se te integreren met Smart Home-software: ik heb (nog) weinig Smart Home in huis, dus ik kan dit als losstaand probleem behandelen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb het forum al doorzocht, Le Chat gevraagd en zelf gegoogled, maar eigenlijk lijkt de enige oplossing die aan mijn criteria de Nuki Smart Door te zijn. Partners die daarmee zouden moeten kunnen werken, lijken echter niet in Nederland te zitten, wel net over de grens in Duitsland. Mijn Duits is toch wel wat aan de brakke kant om dat goed uit te kunnen leggen.

Ik hoop dat iemand een goed idee heeft en/of toevallig de genoemde Nuki Smart Door in gebruik heeft/heeft laten integreren in zijn of haar deur door een Nederlandse partij. Alle suggesties welkom - en anders wordt het maar Google Translate :+

7800 WP Panasonic Kuro HIT-N325 @ West 255 | Live PVoutput