Toon posts:

[NIEUW REGELTJE] Over het nieuwe regeltje.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat een raar nieuw regeltje, beste Phreak!
Als iemand als topic "Zelf meerkleuren leds maken", wat heeft het dan voor zin om er [LED] voor te zetten? Ik denk dat de gemiddelde tweaker wel een donkerbruin vermoeden zal hebben dat dit topic het onderwerp 'ledjes' zal beslaan! Bovendien vind ik het niet overzichtelijker maar eerder warriger eruit zien. Of er zou een extra kolom moeten komen waar de betreffende afkortingen (en alléén de betreffende afkortingen, dus geen "[NIEUW REGELTJE]" oid) in komen te staan, wat wel ten goede zou komen aan de overzichtelijkheid en waardoor mensen die wel geinteresseerd zijn in casemodding en niet in overclocking de topics die zij willen lezen er snel uit zouden kunnen filteren.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

ik vind het wel handig dat nieuwe regeltje. lekkerz duidelijk. [CM] of [OC]. maarja dat [LED] is dus idd overbodig. daar had dus [CM] voor gemoeten. kortom kvind het een goed ID.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Ik vind het je reinste BS dat regeltje.
Zal er dus ook niet aan meewerken (niet dat ik veel topix aanmaak :) )
Je ziet meestal aan de titel toch wel wat de lading van het bericht is.
Pak gewoon de titels van "wat is dit?" e.d. aan en het hele regeltje is niet nodig.
Het moet hier niet over-gereguleert worden.

Een cliche is ooit origineel begonnen

Verwijderd

Topicstarter
Precies. Ik ben er trouwens tegen en hou me er tegelijkertijd wel aan, dat vind ik dan wel weer goed van mezelf. Er staat trouwens ook niet hoelang je 'afkorting' maximaal mag zijn. Kun je net zo goed als topic [DIE KLOTEDURON VAN MIJ STINKT ALS MIJN COMPUTER LANGER DAN EEN HALF UUR AAN STAAT] ofzo kiezen.

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 15:48
Het is in sommige gevallen inderdaaf vette onzin. Maar soms ook handig. maar om te gaan verplichten dit bij elk topic te gaan doen.

Advanced sheep-counting strategies

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
idd errug BS. De meeste topics zeggen gelijk iets over het onderwerp. Het regeltje moet waarsch. zijn: Geen vage topicnamen en dan wel voor heel tweakers.net.

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 11:59

Bene

list incomprehension

Kweetniet. Ik vind het een goed idee - maakt het zooitje een stuk duidelijker, scheid het kaf van het koren (n00bs zullen zich er niet aan houden -> skipbaar topic) en het maakt het maken van selecties met de search later een stuk makkelijker.

Om nou [LED] als tegenargument te gebruiken is wel weer errug kortzichtig. Resettim heeft helemaal gelijk als hij zegt dat je iets in de trant van [CM] ervoor zou moeten kwakken. Als je het niet wilt doe je het niet? Iedereen hier begint meteen stomme voorbeelden naar voren te halen en het idee af te kraken, beetje jammer.

• Demo
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Tja, als iedereen zijn topics nou fatsoenlijke titles gaf, dan was het niet nodig geweest...
Maar aangezien er nog zo vaak titels langskomen als "Help mij!!!" en "Kijk hier ff..." is het toch niet overbodig IMHO

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Op donderdag 20 september 2001 23:54 schreef Demoniac het volgende:
Tja, als iedereen zijn topics nou fatsoenlijke titles gaf, dan was het niet nodig geweest...
Maar aangezien er nog zo vaak titels langskomen als "Help mij!!!" en "Kijk hier ff..." is het toch niet overbodig IMHO
Das waar, [CM] Kijk hier ff is alweer 50% duidelijker ;).

Ik vind het onzin, waar post ik mijn omgebouwde kastje met WC, onder CM of OC ?

One of the animals has left its cage today.

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Volgens mij halen de adjes/modjes zichzelf alleen maar meer werk dan nodig is op de hals (mensen vergeten veel dingen :z )

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08 08:16
beter een niewe tag
als
[UTFS] en [RTFF]
dan weet je van te vorten wat je moet antwoorden ? :)

Verwijderd

vind het ook niet echt nodig... gebruik gewoon een duidelijke topictitel & klaar. Als er echt twee grote categorieen nodig zijn om de boel overzichtelijk te houden ([CM] en [OC]) is het dan niet es de tijd om het in twee subfora te splitsen? Maarja, dan kan je alles wel weer gaan splitsen... dus laat het gewoon mooi bij elkaar staan.

Verder stoor ik me niet aan het regeltje ofzo... ik denk alleen niet dat ik me er echt vaak aan ga houden (vergeet ik vast) en zo te zien zijn er meer mensen die hetzelfde doen dus het sterft vanzelf wel uit :)

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:32
Tis gewoon wat je zelf wilt.
Wil je er geen [LED] voorzetten moet je dat zelf weten, als de topictitel dan maar duidelijk genoeg is. Nogmaals: Hert is t.b.v. de duidelijkheid en [CM] en [OC] zijn wel verplicht (mocht je topic daarover gaan).

• zyberteq
  • Laatst online: 22-06 14:01

zyberteq

nou, dat dus

Als deze ongein echt moet... :(
laat dan de server dat regeltje er automatisch :7 voor zetten, want ik ga dat echt niet zelf doen. :Z

[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Tja, als het topic dan puur over leds gaat, kun je er ook nog iets voorzetten als [elektronica] ofzo.. (hmmzz.. Dan is [led] toch wel korter)

Maar zorg er inderdaad gewoon voor dat je een duidelijke topictitel hebt.. Scheelt in ieder geval al veel replies denk..

Ikzelf interesseer me totaal niet voor casemodding bijvoorbeeld, dus ik sla die topics ook gewoon over. Mensen met electronica problemen kan ik echter meestal weer wel helpen.. Maar topics met een hele vage titel sla ik meestal sowieso al over..

Phreak, misschien dat je er nog wat meer standaard afkortingen in kunt zetten.. Dan wordt het weer wat overzichtelijker.

Verwijderd

Wie heeft er onder mijn username lopen posten?

Memento uitloggi..pass veranderd

>>>
Op vrijdag 21 september 2001 08:27 schreef Phreak het volgende:
Nogmaals: Hert is t.b.v. de duidelijkheid en [CM] en [OC] zijn wel verplicht (mocht je topic daarover gaan).
Lijkt me sterk dat het daar niet over zou gaan, gezien de naam van dit forum. :9

Ohja en trouwens een newbie die Heeeeeeeeelp! als topicnaam kiest gaat er echt geen [OC] voorzetten. De doorgewinterde tweakers verzinnen wel een duidelijke topicnaam waardoor de afkortingen overbodig worden.

• Badger
  • Laatst online: 01-09-2025
ik vraag me af wiens geniale plan dit is geweest?
Ik zie het iig niet terug op de rest van het forum
[MB][CPU][RM][HD] etc...

Dus phreak als je dit soort regeltjes bedenkt poll dan dit eerst een even om te zien of er wel behoefte aan is.

Verwijderd

het CM en OC regeltje is wel handig en overzichtelijk enzo maar waarom zou je dan geen 2 forums maken. 1 OC-forum en 1 CM-forum. handig toch?

/me wil wel modje worden :P

Verwijderd

wat een bullshit !
mocht je nu es verklaren wat CM ( Christelijke Mutualiteiten ) enzo beteken, ben maar en newbie
"Moet je maar posting regels opleggen hé !"

Heb tot nu toe nog nooit iemand hierover horen klagen
anders moet je board maar beke meer opsplitsen in specifiekere punten ! :?

Verwijderd

Het forum is toch al opgedeeld in verschillende genres, hier dan overclocking & casemodding, of maak meer subjes of doe niets. Jullie proberen orde te scheppen, op deze manier krijg je chaos.

Verwijderd

Op vrijdag 21 september 2001 12:28 schreef Sir_Floppy het volgende:
Zeker niet in devschuur gekeken? daar is dit al tijden zo, zeer praktish want zo hoef ik bv nooit meer een php topic te lezen... maar ik moet eerlijk toegeven dat ik [oc] [cm] [wc] nie zo zie zitten.. als ik [c++] of [php] zie denk ik ah gaat daar en daar over, nu denk ik "wtf is cm nou weer!?" kortom zijn niet echt sprekende afkortingen..

Verwijderd

Op vrijdag 21 september 2001 14:34 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

Zeker niet in devschuur gekeken? daar is dit al tijden zo, zeer praktish want zo hoef ik bv nooit meer een php topic te lezen... maar ik moet eerlijk toegeven dat ik [oc] [cm] [wc] nie zo zie zitten.. als ik [c++] of [php] zie denk ik ah gaat daar en daar over, nu denk ik "wtf is cm nou weer!?" kortom zijn niet echt sprekende afkortingen..
[OC] OverClocking
[CM] Case Modding

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 18:18

Mathizsias

Drizzt

[CM] Das mijn profiel op school......... :'( ;(

Verwijderd

Met alle respect voor mensen met nieuwe ideetjes..

Maar ik vind het een bagger idee :r

Verdeel je het Hardware gedeelte van GoT al in verschillende categorien:

- Processors & Mobo's
- Videokaarten en beeldkanonnen
- Overclocking & Casemodding

etc. etc.

Ga je dat hier nog een keer doen :?

Alsof het relakst is om in een directory 100 lagen subdirectories te hebben. :O

Verder wordt het er een rommeltje door :r

O ja, had ik al gezegd dat ik het een Bagger idee vind?? >:)

Verwijderd

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2006 02:12 ]

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Precies. De meeste mensen die hier posten zijn hier maar sporadisch. Ik denk dat 75% van de mensen hier maar af en toe komt, en dus 75% zich niet aan die regeltjes houdt.
En wat heeft het voor zin als alleen de vaste groep zich eraan houdt. Die posten niet veel (% van het totaal) Die reageren meer op reeds bestaande topics.

Het idee is goed, praktijk gaat niet werken.

Geen inspiratie

• Demo
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op vrijdag 21 september 2001 17:30 schreef martijn12345 het volgende:
Precies. De meeste mensen die hier posten zijn hier maar sporadisch. Ik denk dat 75% van de mensen hier maar af en toe komt, en dus 75% zich niet aan die regeltjes houdt.
En wat heeft het voor zin als alleen de vaste groep zich eraan houdt. Die posten niet veel (% van het totaal) Die reageren meer op reeds bestaande topics.

Het idee is goed, praktijk gaat niet werken.
Als er zo'n rijtje topics staat die allemaal beginnen met [OC] en [CM], dan valt dat ook de mensen die hier niet zo vaak posten best wel op...

En mensen die onduidelijke namen maken, die moeten ook een slotje >:)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 september 2001 10:49 schreef BBL the 2nd het volgende:
Wie heeft er onder mijn username lopen posten?

Memento uitloggi..pass veranderd
Lijkt me sterk dat het daar niet over zou gaan, gezien de naam van dit forum. :9

Ohja en trouwens een newbie die Heeeeeeeeelp! als topicnaam kiest gaat er echt geen [OC] voorzetten. De doorgewinterde tweakers verzinnen wel een duidelijke topicnaam waardoor de afkortingen overbodig worden.
Hm dat was ik.. Geen flauw idee hoe het kan..? Zit jij toevallig ook op Fontys Eindhoven?

Verwijderd

ik vind het een beetje overbodig, maarja dit is mijn forum niet duz, preak moet het lekker zelf weten.

• Remi
  • Laatst online: 21-08 16:58

Remi

Moo!

Ik snap eigenlijk wat er zo raar is aan dat regeltje. Sommige mensen komen met de raarste topic titels aan lopen. Zo kan ik nu alle topics overslaag waar ook maar [WC] voor staat want dat onderwerp intereseert me geen ruk.

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:48

Marc H

- - Is wakker - -

Op vrijdag 21 september 2001 14:34 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

Vind het een beetje overdreven om te doen, de oude rotten weten toch wel hoe ze een topic moeten noemen dat het duidelijk is, en nieuwelingen zetten er echt geen [CM] of [OC] voor. De onderwerpen liggen zo uit elkaar dat iemand die zijn topic een goede titel geeft, automatisch aangeeft of het overklokken of casemodden is.

In devschuur is het echter wel handig, omdat ondanks dat computertalen verschillen, het vaak niet duidelijk is of het een probleem in VB, C++ of PHP zich voordoet.

* Marc H H vind dat er de laatste tijd te veel regeltjes bedacht worden op GoT.

Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.

Verwijderd

jep, Fontys Eindh sinds Augustus, daarvoor TUE maar da's minder bevallen.
Is die memspeed-thread-reactie ook van jou?

• Quibus
  • Laatst online: 18-08 18:29
Op vrijdag 21 september 2001 12:28 schreef Sir_Floppy het volgende:
[MB][CPU][RM][HD] etc...

Dus phreak als je dit soort regeltjes bedenkt poll dan dit eerst een even om te zien of er wel behoefte aan is.
Bij het forum: Programming & Webscripting wordt het ongeveer voor ieder bericht geschreven, dat is ook nuttig want dan weet iemand meteen dat het om een specifieke taal gaat. Als je iets van die taal afweet kun je makkelijjk zien waar je iemand kunt helpen. Ik denk echter niet dat het in dit forum nuttig is. Je kunt imho makkelijk zien of het met oc'en of met casemodden te maken heeft.

Verwijderd

Terugdraaien die onzin, geef nou toe dat dit BS is...

Verwijderd

[ :? ]

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 22 september 2001 19:18 schreef BBL the 2nd het volgende:
jep, Fontys Eindh sinds Augustus, daarvoor TUE maar da's minder bevallen.
Is die memspeed-thread-reactie ook van jou?
Ah dan zal het op school wel gebeurd zijn. :?
Die memspeed reactie is ook van mij jah.. sorry!
Pagina: 1