Nederlandse netbeheerders vervingen pas 20.000 van de…

Pagina: 1
Acties:

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-05 09:53
Artikel: nieuws: Nederlandse netbeheerders vervingen pas 20.000 van de 500.000 draaisc...
Auteur: @Imre Himmelbauer

Deze titel is een mooi voorbeeld van Nederlands uit Nederland.

In vlaanderen is "pas" "net".

Een Vlaming zal dus lezen:

Nederlandse netbeheerders vervingen net 20.000 ...

Was "slechts" hier niet beter gekozen?

• Marger
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Door de tekenlimiet voor titels kunnen we hier 'slechts' niet kwijt.

Ik begrijp je punt en we proberen als Nederlands platform waar mogelijk rekening te houden met onze Vlaamse bezoekers. Maar het is niet haalbaar om álle taalverschillen tussen Nederland en Vlaanderen te ondervangen.

Het is ook zomaar mogelijk dat 'pas' in de betekenis van 'nog maar' in bepaalde Vlaamse gebieden wél in gebruik is, wat het voor dit soort woorden nog moeilijker in te schatten maakt.

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-05 09:53
Ik verwacht ook niet dat jullie elke keer doen wat een user zegt hoor.
Ik wilde het enkel even melden omdat jullie die kleine verschillen uiteraard niet allemaal kunnen kennen.

• Imre Himmelbauer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 14-05 22:04

Imre Himmelbauer

Redacteur
Dat wordt gewaardeerd! Ik zal er in de toekomst op proberen te letten, zeker als het makkelijk past in de titel.

• harmfris
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 11-05 19:23
Beste Imre,

Als het vervangen van de draaischijfmeters niet voor 90% voltooid is in 2026, ontstaat er een rechtsongelijkheid met consumenten die reeds een digitale meter hebben en niet meer kunnen salderen.

Dan zou het salderen in 2027 voor ook hen nog moeten blijven, tot de bijna voltooiing.

• ChrisL1971
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05 22:53
@Imre Himmelbauer Totale woning voorraad 8 miljoen en daarvan zijn er 6 miljoen gebouwd voor 1990 toen er op kleine schaal werd gestart met digitaal meten... er zijn dus inmiddels 5,5 miljoen draaischijf meters vervangen...

• Imre Himmelbauer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 14-05 22:04

Imre Himmelbauer

Redacteur
Dank, interessant om te weten! Maar dit is een forumtopic voor feedback op het artikel, comments als deze komen beter tot hun recht onder het artikel.
Pagina: 1