Ervaring ziggo next mini via remote lokatie

Pagina: 1
Acties:

• Khoning123
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 28-05 13:39
Goedemorgen allen,

Thuis heb ik een ziggo aansluiting, maar ik ben vaak op reis met de camper. In de camper heb ik een tv met chromecast en vpn ik via een 5G router verbinding naar huis. De ziggo app op de chromecast denkt dat ik thuis ben en kan ik de ziggo app native op de chromecast gebruiken, zonder tussenkomst van telefoons etc.

Nu heeft ziggo ook de next mini, die heb ik helaas (nog) niet. De vraag is, heeft iemand die wel eens getest via een vpn tunnel en werkt dit dan ook, zoals de chromecast? In mijn optiek zou dit moeten werken volgens hetzelfde principe, maar het zou fijn zijn dit 100% zeker te weten, alvorens ik hem bestel.

Bedankt alvast!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik had er (voordat ik naar kpn overstapte) een in gebruik en die hing achter dubbel NAT (dus mijn eigen router achter de ziggo modemrouter) zonder speciale trucs of zo qua verbinding voor zover ik me herinner.

Dus dan zou het via een dergelijke site to site vpn veel kans ook wel moeten werken.

Dus geen 100% antwoord, maar in elk geval bemoedigend voor wat je wil.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• MasterL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-05 22:33

MasterL

Moderator Internet & Netwerken
Zover ik weet gebruikt de Next Mini "gewoon" unicast, dus geen VLAN/multicast/IGMP perikelen.
Ik heb het verkeer nooit zelf geanalyseerd o.i.d. maar als het echt normaal unicast verkeer is zou je dit
gewoon over een VPN moeten kunnen routeren en zou dit prima moeten werken. Dus inderdaad hetzelfde principe.

• Khoning123
Orion84 schreef op maandag 11 mei 2026 @ 12:02:
Dus geen 100% antwoord, maar in elk geval bemoedigend voor wat je wil.
Dank, hopelijk iemand met 100% uitsluitsel. .

• Khoning123
MasterL schreef op maandag 11 mei 2026 @ 13:23:
Zover ik weet gebruikt de Next Mini "gewoon" unicast, dus geen VLAN/multicast/IGMP perikelen.
Ik heb het verkeer nooit zelf geanalyseerd o.i.d. maar als het echt normaal unicast verkeer is zou je dit
gewoon over een VPN moeten kunnen routeren en zou dit prima moeten werken. Dus inderdaad hetzelfde principe.
Precies, dat denk ik ook. de chromecast met ziggo app erop geinstalleerd werkt ook met de vpn aan. Als de vpn uit is zegt hij dat je op het ziggo netwerk moet zitten. Wellicht maar gewoon proberen.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:32
Niet anwtoord op je vraag maar overweeg ziggo tv eruit te gooien en voor nlziet te gaan.

ik heb dat gedaan voor primiair tv in mn vakantiewoning maar vond het zo fijn dat ik het nu voor alle tv gebruik. Vooral reclame vrij, enorme kijk terug library en te gebruiken vanaf ieder europees ip is top

CISSP! Drop your encryption keys!

• BSoDed
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:43
Ik heb deze setup momenteel draaien bij familie via een site to site vpn (Juniper via Odido fiber naar KPN fiber vpn en dan via Ziggo het net weer op).

Ervaringen zijn goed, geen hinderlijke lag oid.

• Khoning123
BSoDed schreef op maandag 11 mei 2026 @ 13:45:
Ik heb deze setup momenteel draaien bij familie via een site to site vpn (Juniper via Odido fiber naar KPN fiber vpn en dan via Ziggo het net weer op).

Ervaringen zijn goed, geen hinderlijke lag oid.
Super! Heb je bepaalde poorten of iets dergelijks nog open moeten zetten, of gewoon kastje volledig routen de ziggo vpn tunnel op en klaar?

• BSoDed
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:43
Khoning123 schreef op maandag 11 mei 2026 @ 14:04:
[...]

Super! Heb je bepaalde poorten of iets dergelijks nog open moeten zetten, of gewoon kastje volledig routen de ziggo vpn tunnel op en klaar?
Ik routeer het Ziggo kastje inderdaad volledig de tunnel in

• Khoning123
BSoDed schreef op maandag 11 mei 2026 @ 14:18:
[...]

Ik routeer het Ziggo kastje inderdaad volledig de tunnel in
Super, dank voor de info!
Pagina: 1