PC start niet meer op na vervangen koeling videokaart

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jovialus
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-05 03:10
Mijn vraag
Vorig jaar juni ging de koeling van mijn videokaart stuk. Tijdens het gamen werd mijn videokaart heel erg warm. De vriend van wie ik de videokaart kocht had dit eerder gehad. Ik heb daarom nieuwe onderdelen gehaald (op advies van alphacool) om de koeling te vervangen.

Dit heeft een hele tijd stilgelegen waarna ik een aantal weken terug toch weer graag wilde gamen. Daarom heb ik de videokaart er uitgehaald en de koeling vervangen. Dat ging helaas niet helemaal vlekkeloos:
- De aangegeven thermal pads waren net niet voldoende waardoor ik voor een klein aantal 2mm pads een paar dubbelgedrukte 0,5 mm pads heb gebruikt (waarschijnlijk stom, ik weet het). Dit waren voor zover ik weet niet voor de belangrijkste plekken.
- Helaas was er iets misgegaan waardoor er water lekte bij het vullen van de koeling. Alles weer uit elkaar gehaald en nogmaals goed vast geschroefd. Daarna ging het wel goed. Ook de videokaart en alles weer goed droog gemaakt.

Hierna heb ik alles weer aangesloten. In eerste instantie ging dit helemaal goed. Ik wilde de drivers updaten. Hierna ging het beeld op zwart en startte de PC opnieuw op.

Na een minuut gebeurde dit weer en dit herhaalde zich tot de PC zich nu in een soort bootloop bevindt. Er is nu helemaal geen beeld meer. De lampjes op het moederbord cyclen tussen VGA, CPU, DRAM en dan lijkt het opstarten opnieuw te beginnen. Er is geen beeld meer te zien van het moederbord o.i.d., helemaal zwart.

Toen er nog beeld was waren de temperaturen van de videokaart helemaal oke.

Ik heb geprobeerd:
- Videokaart ontkoppeld en het op de onboard GPU geprobeerd. Ook dit werkte niet en de problemen bleven hetzelfde.
- CMOS gereset door middel van batterij er uit voor 30 seconden en daarna weer aan.
- Geheugen een voor een er uit gehaald en geprobeerd, maakte ook geen verschil.

Ik ben bang dat er toch wat water op is gekomen waardoor het allemaal mis is gegaan. Heel dom, ik weet het.

Iemand nog een idee of er nog iets te redden valt? Wat is een goede vervolgstap?

Relevante software en hardware die ik gebruik

- GTX 2080 TI met Alphacool waterkoeler
- Gigabyte B450 AORUS ELITE - Moederbord
- AMD Ryzen 5 3600 - Processor
- HyperX Predator 2x 16GB DDR4 - Geheugen
- Voeding 750w