CD-Rom die soms niet werkt

Pagina: 1
Acties:

• Frits Flits
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04 11:02

Frits Flits

SOUND! Designer

Topicstarter
Hi!

Ik heb al een tijdje een 50x cd-rom speler in mijn computer zitten (ide1 slave)

Als ik de stekker van mijn pc in het stopcontact doe, en dan de pc aanzet, herkent hij mijn cd-rom speler niet.
Hij start dus gewoon op, zonder de 50x cd-rom speler.
Dus ik druk de pc weer uit.

Als ik dan weer de pc aanzet (voor de 2de) ziet hij hem wel, en werkt hij heel goed.
Dan doe ik de pc weer uit.. trek de de stroomstekker eruit (maar nu vanaf de pc zelf, ipv het stopcontact, snappie?)
en doe hem er weer in.. en dan werkt ie ook gewoon.
Mijn vraag is nu: Wat is dit voor misterie?

Ik heb zowat alles al geprobeerd, ide1 slave (nu dan) ide2 master, en slave, mijn philips cdd3610 brander eruit gehaald.. maar wat ik ook probeerde, niets helpt!
Ook geen andere ide-kabels

Mijn vorige 40x speler, deed het wel gewoon (totdat ie kapot ging)

Weet iemand hoe dit komt?

specs

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-04 11:08
offtopic:
Vraagje: waarom haal je de stekker van je PC uit het stopcontact?? Ik vraag dit omdat ik dit meer hoor, en het volgens mij voor problemen kan zorgen.
Trek je ook elke keer de stekker van de videorecorder uit het stopcontact??

Verwijderd

Tsja.. Kan zoveel zijn, Steek eens een andere power draad in je CD-ROM speler...

• Frits Flits

Frits Flits

SOUND! Designer

Topicstarter
Op vrijdag 21 september 2001 01:03 schreef Fatal_Error het volgende:
Tsja.. Kan zoveel zijn, Steek eens een andere power draad in je CD-ROM speler...
Een andere draad helpt ook niet
En de stekker van de pc is aangesloten op een andere stekker (soort van stekkerdoos, weet niet hoe ik het moet uitleggen) en daarop zijn ook 2 lichtjes aangesloten en een radio.. elke nacht gaan ze eruit ivm er onweer mocht komen dat inslaat etc

specs

Verwijderd

Zijn de drives in het bios ingesteld met de auto-detect feature?
Zo ja,zet die ene cdromdrive dan eens op auto.

• Frits Flits

Frits Flits

SOUND! Designer

Topicstarter
Op vrijdag 21 september 2001 21:47 schreef I.M.Weasel het volgende:
Zijn de drives in het bios ingesteld met de auto-detect feature?
Zo ja,zet die ene cdromdrive dan eens op auto.
Alles staat op auto, en bij de rest van de drives die erin zitten (HD en Philips CDD3610) doen het wel goed

specs

Verwijderd

Je computer aarden!

Ik denk dat dat het is. Hoe je dat het best kan doen:
Op zondag 28 januari 2001 11:51 schreef Dark het volgende:
Bij een bouwmarkt kan je een aardklem halen, dat is een klemmetje wat er speciaal voor bedoeld is om een aardedraad aan een verwarming of waterleiding vast te maken.

Je haalt dan gelijk een geaard stopcontact, een snoer, en een stekker voor je normale stopcontact, en een stukje installatiedraad (geel/groen) dat je van de aard-aansluiting in het stopcontact naar de aardklem legt.

Met een beetje klussen moet het dan lukken, lijkt me.

Edit:
wel zorgen dat de aardklem goed contact maakt met het blanke metaal van de verwarming/waterleiding, dus even een schuurpapiertje erover voordat je het klemmetje erop zet.... owja in nieuwbouw heb je weleens plastic leidingen, dan werkt het niet.
Veel succes

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-07-2025

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Op zaterdag 22 september 2001 13:40 schreef Fatal_Error het volgende:
Je computer aarden!

Ik denk dat dat het is. Hoe je dat het best kan doen:
[..]

Veel succes
Ik dacht juist dat het niet aan te raden was om je PC te aarden aan de verwarming ivm stroom op de verwarming bij kortsluiting enzo.

Aarden ok, maar aan de verwarming???

Verwijderd

moved HA >> OM

Verwijderd

Op zaterdag 22 september 2001 13:46 schreef Fatamorgana het volgende:

[..]

Ik dacht juist dat het niet aan te raden was om je PC te aarden aan de verwarming ivm stroom op de verwarming bij kortsluiting enzo.

Aarden ok, maar aan de verwarming???
Tsja, ben ik zelf ook nog niet over uit.. Maar kijk maar even met de search wat je nou het best kan doen (dacht dat die beschrijving die ik je meegaf, een goede was...

Verwijderd

en je hebt op de cd-rom vanachter de jumpers ook op slave gezet???

Verwijderd

Aarden aan de CV is wel een goede manier omdat de hele CV-installatie geaard is. De CV kan niet "onder stroom" komen te staan omdat ie te allen tijde nul-potentiaal voert. Zodra er netspanning op komt gaat de zekering eruit, maar meestal is de aardlek-schakelaar sneller en wordt de stroomkring verbroken. Daar is aarding nu juist voor om te voorkomen dat er spanning op apparaten e.d. komt te staan.
Pagina: 1