Schoonmaken Keralit? elektrische borstel??

Pagina: 1
Acties:

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:32
Goedemorgen,

Ik heb nogal wat boeidelen van Keralit aan mijn huis hangen.

Deze maak ik elke jaar schoon met keralit reiniger en een zachte doek. Da's echt veel werk :-)

Er zitten zwarte spikkeltjes & streepjes op het witte keralit die er heel moeilijk afgaan.

Het lijkt wel of het weer erin zit.

Nu ben ik voor dit jaar op zoek naar een elektrische borstel om hierbij te helpen.

De borstel wil ik ook gaan gebruiken voor het schoonmaken van de auto (waxen bijvoorbeeld)

Nu twijfel ik tussen de Dremel versa of de Bosch UniversalBrush. of misschien moet ik het toch heel anders aanpakken?

Heeft iemand tips voor mij?

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06:43
Tip, boeidelen na het wassen in de autowas zetten, niet van dat harde wax maar zacht vloeibaar spul, dan raken ze veel makkelijker schoon. Keralit zegt ook dat dat harde spul niet mag.

Keralit reinigen & onderhouden in 6 stappen | keralit.nl

[ Voor 59% gewijzigd door No Hands op 11-05-2026 07:31 ]

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Toevallig de afgelopen weken zijn rondom de boeidelen bij ons huis allemaal vervangen door Keralit panelen.

Dat het af en toe schoongemaakt moet worden, begrijp ik. Hier altijd veel last van vogels die duikvluchten uitvoeren met schijtprojectielen, gericht op ons huis. ;)

Daarnaast aan de schaduwzijde ophoping van groen algaanslag en de vele spinnen, die weer veel andere insecten vangen en derhalve ook veel spinnenschijt (van die heerlijke zwarte dotten).

Nu staat er op de website van Keralit:

Is vogelpoep schadelijk voor Keralit?
Ja, in vogelpoep zitten bijtende stoffen die de toplaag van Keralit kunnen aantasten. Het advies is om vogelpoep direct te verwijderen met een sopje van zachte zeep.

Klinkt plausibel. En dat is ook nog wel te doen op boeidelen rond onze garage. Maar op zes meter hoogte, de boeidelen rond de goot? Daar kun je nou eenmaal niet makkelijk bij.

En je gaat toch echt niet iedere keer een steiger opbouwen om wat vogelschijt te verwijderen? :?

Mooie Plaatjes   

• hfolkers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15-05 14:12
Is het schadelijk? Ja vast, maar op 6 meter hoogte vallen de doffe plekjes echt niet op denk ik...
Koop zo'n telescopische ramenwasset en maak het een paar keer per jaar schoon... en indien mogelijk zo nu en dan de autowax er op.

• lujo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:08
Misschien is Ryobi Drill Brush Scrubber iets voor je

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7jt80uU6lpQAEdOM_PBZsKnmLFc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/1F2rKqX7N3Khn06Yt2yNIiBZ.webp?f=user_large
ONE+ Power Schrobber

Voor krachtig en snoerloos reinigen voor huis en tuin. Moeiteloos het hardnekkigste vuil verwijderen van verscheidene oppervlaktes, zelfs in moeilijk te bereiken plekken met de ONE+ Compact Power Schrobber en ONE+ Telescopische Power Schrobber.

[ Voor 36% gewijzigd door lujo op 11-05-2026 11:21 ]

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:32
lujo schreef op maandag 11 mei 2026 @ 11:16:
Misschien is Ryobi Drill Brush Scrubber iets voor je

[Afbeelding]

[...]
Dat ziet er ook wel profi uit., Heb jij daar ervaring mee?

• lujo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:08
Ik zelf niet, maar Brandon van “Clean That Up” maakt er gebruik van.

https://youtube.com/@cleanthatup?si=lor7eCP7KCk2g0js
Pagina: 1