SD Kaart kan geen bestanden uploaden naar PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Goedenavond,

Ik heb voor mijn DJI Osmo Action 6 de volgende sd kaart gekocht: Kingston Canvas Go! Plus microSD 512GB

Helaas kan ik geen grote bestanden (alles boven de 5GB) transferren tussen de SD kaart en mijn computer. Heeft iemand enig idee waarom? Deze SD kaart wordt aangeraden door DJI zelf, die heb ik zowel gebruikt in mijn drone als nu mijn action cam... de snelheid gaat van 100+ MB/s naar 0 KB/s en vervolgens mislukt de transfer.

Dit is enorm vervelend! Weet iemand waardoor dit kan komen? Ik lees verschillende mogelijkheden online, zoals een te warme kaart, een defecte adapter etc. Komt dit niet gewoon door de SD kaart die te langzaam is?

Ik gebruik trouwens een kaartlezer van UGREEN en heb op mijn USB-C poort een USB hub van Anker aangesloten.

[ Voor 7% gewijzigd door turkeyhakan op 10-05-2026 21:18 ]

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:32
Kan je hem met een andere kaartlezer proberen?
Of in een laptop met ingebouwde lezer?

Die sd heb ik ook gebruikt zonder enig probleem, dus denk eerder dat het ligt aan lezer oid.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Hoe is de kaart geformatteerd? Hoe is de schijf in je pc geformatteerd? FAT32 kan geen bestanden aan boven de 4GB.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• turkeyhakan
  • Nu online
99ruud99 schreef op zondag 10 mei 2026 @ 21:32:
Kan je hem met een andere kaartlezer proberen?
Of in een laptop met ingebouwde lezer?

Die sd heb ik ook gebruikt zonder enig probleem, dus denk eerder dat het ligt aan lezer oid.
Ik heb helaas geen andere lezer, vandaar dit topic. Misschien moet ik een nieuwe lezer kopen.

Het probleem doet zich ook voor met mijn camera, die kan de files automatisch uploaden naar de cloud. Die doet het ook niet, die stopt halverwege. Zou het niet aan de kaart kunnen liggen?

Na 2 uur lang proberen is het nu eindelijk gelukt om een bestand van 16GB te verplaatsen. Telkens brak die af bij een x aantal procent, maar nu is het gelukt. Dit heb ik dus altijd al gehad sinds ik die sd kaart heb.

[ Voor 34% gewijzigd door turkeyhakan op 10-05-2026 21:44 ]

• turkeyhakan
  • Nu online
nelizmastr schreef op zondag 10 mei 2026 @ 21:32:
Hoe is de kaart geformatteerd? Hoe is de schijf in je pc geformatteerd? FAT32 kan geen bestanden aan boven de 4GB.
De schijf in mijn computer is NTFS en de sd kaart is als exfat geformatteerd.