Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Elektronische muziek produceren in Ableton Live. Op termijn gamen (zal later een GPU aanschaffen).
Belangrijkste is dat het systeem goed overweg kan met het eerst: real-time, low-latency, serial-processing workloads handelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik hoop tussen 1500 - 1700 excl. GPU
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Audio interface, 990 EVO 2TB NvMe
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zware CPU, goede ram timings (CL30) zodat alles snappy blijft tijdens zware projecten, SSD met DRAM, idealiter 64 GB ram, maar dat wordt voor nu te gek. Ik werk veel met .wav files, maar denk dat een PCI 5.0 SSD weinig meerwaarde biedt.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD voor de processor. Er zijn veel tegenstrijdige reviews online. maar Ableton Live gebruikt enkel P-cores, zodoende.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Lage TDP waar mogelijk. Lage DPC latency. Stabiliteit is belangrijk. Veel USB aansluitingen en goede distributie van USB-controllers.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb geen ervaring met het zelf bouwen van een PC en het is flink aan de prijs voor mij.
- Zijn er componenten waar ik op kan besparen? Zo had ik eerst de ASUS ProArt X870E-Creator maar dit lijkt me toch overkill...
- Laat deze build het toe om later een goede GPU toe te voegen?
- Zie ik zaken over het hoofd? Nog een één extra 140mm fan achterkant?
Alvast hartelijk dank voor jullie expertise en tijd!
Elektronische muziek produceren in Ableton Live. Op termijn gamen (zal later een GPU aanschaffen).
Belangrijkste is dat het systeem goed overweg kan met het eerst: real-time, low-latency, serial-processing workloads handelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik hoop tussen 1500 - 1700 excl. GPU
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Audio interface, 990 EVO 2TB NvMe
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zware CPU, goede ram timings (CL30) zodat alles snappy blijft tijdens zware projecten, SSD met DRAM, idealiter 64 GB ram, maar dat wordt voor nu te gek. Ik werk veel met .wav files, maar denk dat een PCI 5.0 SSD weinig meerwaarde biedt.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD voor de processor. Er zijn veel tegenstrijdige reviews online. maar Ableton Live gebruikt enkel P-cores, zodoende.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Lage TDP waar mogelijk. Lage DPC latency. Stabiliteit is belangrijk. Veel USB aansluitingen en goede distributie van USB-controllers.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb geen ervaring met het zelf bouwen van een PC en het is flink aan de prijs voor mij.
- Zijn er componenten waar ik op kan besparen? Zo had ik eerst de ASUS ProArt X870E-Creator maar dit lijkt me toch overkill...
- Laat deze build het toe om later een goede GPU toe te voegen?
- Zie ik zaken over het hoofd? Nog een één extra 140mm fan achterkant?
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 9 9950X Tray | € 424,67 | € 424,67 |
| 1 | Moederborden | MSI MAG X870E Tomahawk WiFi | € 299,- | € 299,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design North XL - Mesh Chalk White | € 150,26 | € 150,26 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 5 | € 78,67 | € 78,67 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB CMH32GX5M2B6000Z30K | € 499,- | € 499,- |
| 1 | Voedingen | Corsair RM1000x (2024) | € 180,79 | € 180,79 |
| 1 | Interne ssd's | Samsung 990 Pro (zonder heatsink) 1TB | € 194,95 | € 194,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.827,34 | ||