Sinds December 2025 heb ik wegens wat problemen een camera aan onze garagepoort hangen, het betreft een EZVIZ HB8, eerst was ik best tevreden met de mogelijkheden, echter was de ontvangst soms minder en kreeg ik dus geen verbinding of kon ik de filmpjes niet afpelen. Dit lag volgens de camera (melding) aan een onstabiel wifi netwerk. ik heb telenet (hoogste abo via de kabel dus geen fiber) en nam dus contact op met hun, antwoord was na een check, uw internet en wifi is goed, maar er werd geadviseerd om 1 of 2 extra wifi pods toe te voegen, uiteindelijk heb ik dit ook gedaan. 1 van die pods zit nu aan mijn bureau net onder mijn pc want alles op de computer gebeurd hier draadloos, de andere had ik vlakbij de buitencamera gezet, dit is IN de garage in een stopcontact op 1,5 meter van de vloer af. Dit is ongeveer 2 meter van de camera af dus dacht ik probleem opgelost, echter bij de test juist hetzelfde, melding slecht internet, wat ik ook doe of probeer ik krijg meer dan 50% van de tijd een instabiel netwerk (wifi) op de camera. Nu een paar maanden later heb ik nog een camera bij gekocht, deze komt op onze oprit te hangen (dus ook buiten, echter nog verder weg van onze modem met wifi van telenet) ik dacht deze camera zal het misschien beter doen (is een draadloze camera met ingebouwde zonnecel en batterij (draadloos) die beweging op onze oprit moet gaan detecteren. het is een goedkope camera van bij Action maar er waren heel wat goede reviews dus dacht voor 29€ kan je weinig mis doen. camera aangesloten en op netwerk geintegreerd, net hetzelfde probleem. Ik heb ondertussen de wifi pod van telenet nu verstoken naar een stopcontact vlakbij de nieuwe camera, maar ook dit hielp niet echt.
onze opstellen even uit de doeken doen : vrijstaande langgevel boerderij, modem hangt in het stookkot omdat daar de aansluiting al jaren zit en dit goed werkt zowel voor draadloos internet op TV, onze beide PC's en onze GSM's. daarnaast hebben we dus 2 gewone huis PC's waar we vanuit thuis mee werken (beiden draadloos op onze wifi, die staan op 7 meter af van de modem en dat werkt prima. in elke ruimte hebben we vrij goede wifi ontvangst, echter de camera's blijven een probleem vormen met onstabiele verbinding (netwerk) camera 1 (EZVIZ) hang aan de poort dat is van de modem af ongeveer 6 a 7 meter, hier zit 1 muur tussen (buitenmuur boerderijstijl) 25 tot 30 cm dik, de 2de camera ( de goedkope ACTION camera) hangt dan weer op het hekwerk op de oprit en dat is wel wat verder weg ongeveer naar schatting 13 tot 14 meter verder van de modem met 2 muren tussen. Ik wil vooral draadloos blijven maar de pods van telenet doen het niet voldoende, wat zijn de beste alternatieven ?
...
Telenet standaard modem model : F@st 3896 LG TN (Sagemcom) en 2 wifi pods van telenet.
...
Verplaatsen van de wifi poDs
...
onze opstellen even uit de doeken doen : vrijstaande langgevel boerderij, modem hangt in het stookkot omdat daar de aansluiting al jaren zit en dit goed werkt zowel voor draadloos internet op TV, onze beide PC's en onze GSM's. daarnaast hebben we dus 2 gewone huis PC's waar we vanuit thuis mee werken (beiden draadloos op onze wifi, die staan op 7 meter af van de modem en dat werkt prima. in elke ruimte hebben we vrij goede wifi ontvangst, echter de camera's blijven een probleem vormen met onstabiele verbinding (netwerk) camera 1 (EZVIZ) hang aan de poort dat is van de modem af ongeveer 6 a 7 meter, hier zit 1 muur tussen (buitenmuur boerderijstijl) 25 tot 30 cm dik, de 2de camera ( de goedkope ACTION camera) hangt dan weer op het hekwerk op de oprit en dat is wel wat verder weg ongeveer naar schatting 13 tot 14 meter verder van de modem met 2 muren tussen. Ik wil vooral draadloos blijven maar de pods van telenet doen het niet voldoende, wat zijn de beste alternatieven ?
...
Telenet standaard modem model : F@st 3896 LG TN (Sagemcom) en 2 wifi pods van telenet.
...
Verplaatsen van de wifi poDs
...
:strip_exif()/f/image/7g1ruDOpUzMoP6yM3yJu3rQG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bApK31QdrlPjHYiYnMA4roMA.jpg?f=fotoalbum_large)