Verbeteren van een 2.0 opstelling (stands)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Steef
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:00

Steef

GoT's Most Eaten

Topicstarter
Ik zoek een?
Betere oplossing voor het plaatsen van mijn 2.0 speakers nabij mijn TV :)

Korte foto voor het idee:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VNESt8glPqaTE4Qqnm5yn55qask=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/81FmT2M3orKSzSifLv3ehQp1.jpg?f=fotoalbum_large

Hardware:
  • Samsung 65 Neo QLED
  • WiiM Amp Ultra
  • 2x Wharfedale Diamond 12.1
  • Niet zichtbaar - Platenspeler via high-def wireless bridge verbonden aan de WiiM Amp Ultra. (ja ja, ik weet het, gaat verassend goed - wij zijn blij)
  • Huidige TV kastje is 200 cm breed.
Wat we geprobeerd hebben:
  • Soundbar, dat gaf niet de gewenste kwaliteit - voornamelijk voor het afspelen van de LPs
  • Wharfedale 12.1 direct op het TV-kastje - stuk beter dan de soundbar, maar te laag voor een goede luisterpositie.
  • Wharfedale 12.1 op houten krukjes :+ Meteen een heel stuk beter, maar nog niet optimaal
Waar ben ik naar op zoek:

Ik hoop via hier wat suggesties te vinden voor betere methoden om de speakers op de juiste (oor) hoogte te krijgen.
  • Oorhoogte is hier, op de bank, zo'n 100 cm van de vloer
  • Speakers zijn 31 cm hoog, punt tussen de tweeters en de low-end zit op ~18 cm
  • Het getoonde kastje is 35 cm hoog
  • De onderste rand van de TV zit op 68 cm van de vloer, 2/3 van de TV zit op 115 cm
Ik denk dus dat de speakers op 100 - 18 = 82 cm van de vloer moeten komen te staan, of 47 cm vanaf het kastje.

Het lijkt logisch om het kastje smaller te maken en floor stands te kopen. Dat kan altijd nog, maar het kastje staat er net een jaar - dat is wat zonde. Daarbij is een kastje wat smaller is t.o.v. de TV waarschijnlijk niet zo mooi. In dat geval zouden floor stands en een TV kastje van 140 cm breed kunnen voldoen.

Muurbeugels is mogelijk, maar de bass poort zit op de achterkant van de speakers - dat zijn dan waarschijnlijk vrij lompe beugels - en dus minder mooi.

Stands direct bovenop het kastje, zoals mijn krukjes, maar dan mooier. Of moet ik dat gewoon niet doen?

Sony A7IV | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400 | Sigma 105 F2.8 MACRO | Sigma 58 F1.4 DG DN Art

Alle reacties

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20:37
Er zijn speciale onderstellen te koop waarbij de speakers loskomen van het kastje. Probleem hiervan, krukjes en kastje gaan trillen en dat hoor je terug in de sound.

Heb zelf de isotek aparta, maar zijn veel andere merken en goedkopere onderstellen hiervoor, bijvoorbeeld op AliExpress.

ook een alternatief smaller kastje, lange speakerstanda er aan weerszijden naast.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou twee blinde planken opde juiste hoogte zetten en ze daar op. Wordt denk ik het mooiste.
Maar allermooist is toch echt kastje inkorten en paar mooie stands. Kastje lijkt ikea, kan niet moeilijk zijn.
Geeft je ook naar die toekomst de beste opties qua plaatsing.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)