Iphone gestolen, geen toegang tot wachtwoorden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Malefic
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 00:57
Hallo allemaal,

Mijn iPhone is ongeveer 5 uur geleden gestolen tijdens mijn vakantie. Ik heb al aangifte gedaan bij de politie.

Het probleem is dat ik nu ben buitengesloten van mijn accounts en ook de toegang kwijt ben tot de meeste van mijn opgeslagen wachtwoorden:
  • Mijn Apple ID/iCloud heeft tweefactorauthenticatie ingeschakeld, en de verificatiecode gaat naar de gestolen iPhone.
  • Mijn Google-account (Gmail) is ook beveiligd met 2FA die gekoppeld is aan dezelfde telefoon.
  • De meeste van mijn wachtwoorden stonden opgeslagen op mijn iPhone (wachtwoordmanager), waardoor ik nu geen toegang meer heb tot veel accounts.
  • Ik ben nog wel ingelogd op mijn Gmail op mijn laptop thuis, dus ik heb gedeeltelijke toegang, maar ik kan niet alles volledig beveiligen omdat veel gegevens op mijn telefoon stonden.
  • Ik heb account recovery geprobeerd voor zowel Apple als Google, maar er staat dat er niet genoeg informatie is of de verificatie mislukt.
Op dit moment weet ik niet wat de veiligste volgende stappen zijn:
  • Moet ik opnieuw Apple account recovery proberen en wachten?
  • Moet ik mijn Apple ID / Google-wachtwoord eerst resetten of juist wachten?
  • Is er een risico dat de dief toegang krijgt tot mijn accounts of opgeslagen wachtwoorden als ik herstelpogingen verkeerd doe?
  • Ik ben nog ingelogd op Gmail op mijn laptop, dus ik heb gedeeltelijke toegang.
Wat is de juiste stap-voor-stap volgorde om alles te beveiligen zonder mezelf volledig buiten te sluiten?

Alle advies van mensen die dit eerder hebben meegemaakt is heel welkom.

Alvast bedankt.

Alle reacties

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Je laptop is geen macbook? Op ander Apple device zal Safari toch dezelfde wachtwoorden kennen.

En je authenticator app is niet van Google zeker?

d:)b :henk d:)b

• Malefic
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 00:57
JJ Le Funk schreef op zondag 10 mei 2026 @ 00:33:
Je laptop is geen macbook? Op ander Apple device zal Safari toch dezelfde wachtwoorden kennen.

En je authenticator app is niet van Google zeker?
Nee helaas een windows laptop, iphone is mijn enige apple apparaat.

De authenticator app is wel van google, maar mijn icloud 2fa is de iphone zelf.

• jaspermeul
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01:52
Heb je de telefoon al als lost/stolen status gegeven in Find my in iCloud? Hier kan je ook inloggen zonder 2FA