Cooler Master Cosmos Alpha samen met Noctua NH-D15 G2

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:09
Wil misschien deze behuizing kopen in de toekomst en daar wil ik dan de Noctua NH-D15 G2 inzetten. Ik zit nu die spec sheet aan het bekijken en zie ik dit staan.

Drive bay support - 2.5" / 3.5" Drive Bays (or SSD) 2 or 2 (CPU Cooler under 165 mm)

Dan gaat die cooler niet passen. Als ik die manual erbij pak van die behuizing worden de drives aan de achterkant geplaatst. Waar zit die ruimte dan in dat die koeler dan niet past.

https://coolermaster.egnyte.com/dl/rDjXmv96rYX4

Alle reacties

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02:33

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

https://www.coolermaster.com/en-global/products/cosmos-alpha.html Als je daar een stukje naar beneden scrollt die je 2 gifjes van de bewegende moederbord tray. Ik vermoed dat je, om HDD's te plaatsen op de positie uit de handleiding je de moederbord tray een stukje naar het glazen zijpaneel moet verplaatsen waardoor er minder ruimte overblijft voor de CPU koeler.

De HDD en SSD positie is weliswaar op een aparte plaat maar die zit wel aan de beweegbare tray vast. Of het mogelijk is de HDD en / of SSD aan de andere kant te plaatsen... lijkt me eigenlijk wel als ik het zo zie, misschien dat het iets met kabelmanagement te maken heeft, koeling of visuals dat ze het het zo voorstellen ?

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:09
Dan zeg je dus dat die Noctua NH-D15 G2 niet gaat passen op de manier wat in die manual staat.

Maar eigenlijk is die plaat waar je die ssd/hdd's op schroeft toch geen bay? Kan het zijn dat ze misschien wat anders bedoelen?

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02:33

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Als ik de plaatjes in de handleiding goed interpreteer schroef je de betreffende plaat aan dezelfde rails vast als de moederbord tray, de HDD / SSD positie zetten ze echter aan de achterkant van de rails, dus in feite aan de andere kant dan waar het moederbord gesitueerd wordt.

Na nogmaals gekeken te hebben zag ik dat ze een reservoir voor waterkoeling juist aan de andere kant plaatsen, dus aan dezelfde kant als waar het moederbord komt.

Theoretisch lijkt me dan dat je ook de keuze kunt maken om een HDD / SSD aan dezelfde kant als het moederbord te plaatsen waardoor je de moederbord tray niet naar voren hoeft te schuiven en je dus wel de volledige ruimte kunt benutten voor de betreffende CPU koeler.

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420