Opzoek naar mogelijkheden veranda vloer.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Routepr0bleem
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 00:01
Wij gaan binnenkort een aluminium veranda laten plaatsen en we weten nog niet goed wat we met de tegels moeten doen. We denken eraan om over de tegels een gietvloer te gieten of pvc te leggen, maar het moet wel vochtbestendig zijn, vooral in de winter. Ik ben nog volop aan het zoeken naar wat de beste optie is. Voordat ik vergeet we hebben nog kinderen waar we af en toe de veranda ook als spelruimte zullen gebruiken. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F7Xpk3_Gsup5BqsFrlcGOM7ZNrk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5fjn4Yuc9hwLEQtkHmlBm50V.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Gewoon die tegels laten liggen?

• Routepr0bleem
Ik wil ze wel laten liggen maar ik wil eventueel iets erop doen iets met giet of pvc eventueel...

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Evt. iets dampwerends er onder, verder zou ik zo ook gewoon laten liggen.

• Routepr0bleem
snap ik maar ik wil de kinderen niet op zulke tegels laten spelen eerlijk gezegd, ben nog aan de twijfel.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(buiten)Kleed? Stuk zijl? Gebruiken ze ook allemaal in die caravan voortenten.

Ik speelde als kind ook gewoon op de grindtegels, de rand van de zandbak op school is ook van grof beton.. heb er niets aan overgehouden.

[ Voor 47% gewijzigd door DukeBox op 09-05-2026 17:43 ]

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:41

TeeDee

CQB 241

Routepr0bleem schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 17:38:
snap ik maar ik wil de kinderen niet op zulke tegels laten spelen eerlijk gezegd, ben nog aan de twijfel.
Waarom niet?

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:09

franssie

Save the albatross

Hangt er natuurlijk wel van af hoe oud de kinderen zijn en waar ze mee spelen ;p

Hoe dan ook zonde van een mooie tegelvloer. Eventueel tijdelijk er los Linoleum op leggen en optie? Stuitert ook voor geen meter maar soit, dat doet een gietvloer ook niet.

[ Voor 4% gewijzigd door franssie op 09-05-2026 18:19 ]

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Routepr0bleem
franssie schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 18:18:
[...]

Hangt er natuurlijk wel van af hoe oud de kinderen zijn en waar ze mee spelen ;p

Hoe dan ook zonde van een mooie tegelvloer. Eventueel tijdelijk er los Linoleum op leggen en optie? Stuitert ook voor geen meter maar soit, dat doet een gietvloer ook niet.
De oudste is 7 jongste is 1.5 en en de rest is 3 en 5 :) we willen het ook in de winter gebruiken met electrischkacheltje.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:09

franssie

Save the albatross

Routepr0bleem schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 17:38:
Maar dit snap ik nog steeds niet. Ben je bang dat de tegels of de kinderen beschadigen? Lijkt op de foto namelijk best strak te liggen.

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Routepr0bleem
franssie schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 20:09:
[...]

Maar dit snap ik nog steeds niet. Ben je bang dat de tegels of de kinderen beschadigen? Lijkt op de foto namelijk best strak te liggen.
We willen het als verlengstuk van de woonkamer gebruiken. De look willen we dus ook zo aanhouden.

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 00:05
Die tegels liggen op zand. In je tuin. Je kunt er een overkapping overheen plaatsen,maar het blijft tuin.
Gietvloer er overheen zeg je, dat zal binnen no time kapot zijn.
Pvc hierover kan ook niet.

Wil je het als een aanbouw gebruiken, dan moet je een geisoleerde vloer gaan creëren.
Dat kan op heel veel verschillende manieren.
Zul je echter niet snel voor kiezen bij een aluminium overkapping wat toch altijd een 'buitenkamer' zal zijn.

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024 / Peblar business laadpaal / 25kw plugin hybride

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 00:05
Wij hebben overigens zelf een serre. Grote kunststof puien met dubbelglas (dus geen glazen schuifwandje met veiligheidsglas wat je ook vaak ziet). In de lente heerlijk met de zon er op. In de winter steenkoud.

Wel hebben wij een gietvloer, omdat er een geisoleerde betonvloer onder ligt.
Ook dit wordt steen koud, als er geen vloerverwarming in zit. En de hele serre verwarmen is niet te doen, want die is uit 93 en heeft niet de isolatiewaarde zoals je bij een uitbouw hebt. Zo'n betonvloer wordt echt snel koud als je niet 24/7 stookt en met een kacheltje als de kinderen gaan spelen los je dat niet op.

Lang verhaal kort; als je bepaalde eisen hebt (verlengstuk woonkamer, ook in de winter) dan moet je daar ook naar bouwen. Dus geisoleerde vloer. Geisoleerd dak en wanden. Verwarming .

[ Voor 5% gewijzigd door pentaw1nz op 09-05-2026 21:30 ]

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024 / Peblar business laadpaal / 25kw plugin hybride

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Routepr0bleem schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 20:15:
[...]

We willen het als verlengstuk van de woonkamer gebruiken. De look willen we dus ook zo aanhouden.
Je wil er dus eigenlijk niet alleen een 'veranda' ( = open) maar ook een (schuif?) pui bij aanzetten zodat het geheel een afgesloten ruimte kan worden van de tuin, oftewel er een soort van 'tuinkamer' of serre van gaan maken?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Routepr0bleem
Will_M schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 21:26:
[...]

Je wil er dus eigenlijk niet alleen een 'veranda' ( = open) maar ook een (schuif?) pui bij aanzetten zodat het geheel een afgesloten ruimte kan worden van de tuin, oftewel er een soort van 'tuinkamer' of serre van gaan maken?
idd het is gewoon een verranda met een schuifpui en een poly dak van 32mm dik je hebt ook van 16mm dik maar voro de stevigheid heb ik de 32mm gekozen ivm sneeuwval ect afgelopen winter. Ik denk dat ik voor spc kilik vloer ga.

• Orkaan
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 01:27
Veelste koud in de winter om op de vloer te spelen ..... Die krijg je ook niet warm met een kacheltje en zal ook nooit een verlengstuk van je woonkamer kunnen worden. Ja kan wel maar dan moet je echt een uitbouw plaatsen met geïsoleerde muren, vloer en dak en dan verwarming plaatsen. Maar dan praat je over serieus andere bedragen
Pagina: 1