Ik zit met een Volvo EX90 (geleverd september 2025) die ondertussen meer in de garage heeft gestaan dan op de baan gereden heeft. Ik ben benieuwd hoe andere EX90-eigenaars hiermee omgaan en wat jullie zouden doen in mijn situatie.
Het gaat trouwens om een wagen met een hoge catalogusprijs , waarbij veiligheid, technologie en premiumkwaliteit net de belangrijkste argumenten waren om voor dit model te kiezen.
De problemen die zich ondertussen voorgedaan hebben:
Mijn vertrouwen in de wagen is ondertussen volledig weg, zeker met veiligheidsgerelateerde meldingen zoals airbags. De wagen heeft volgens mij ernstige kinderziektes en ik vraag me stilaan af waar de grens ligt bij een nieuwe wagen in deze prijsklasse.
Wat zouden jullie doen?
Het gaat trouwens om een wagen met een hoge catalogusprijs , waarbij veiligheid, technologie en premiumkwaliteit net de belangrijkste argumenten waren om voor dit model te kiezen.
De problemen die zich ondertussen voorgedaan hebben:
- Herhaaldelijke airbagstoringen, zelfs kort nadat de wagen terug uit de garage kwam
- Wagen die niet meer open gaat (noch via sleutel / app)
- Problemen met de deurklink links achteraan die niet correct opent/sluit en een wringend geluid maakt
- Wind- en rijgeluiden langs de bestuurderszijde na een interventie aan de deur
- Meldingen dat het raam open zou staan terwijl het effectief gesloten is
- Melding van veiligheidsgordels terwijl er niemand op de plaat zit
- …
Mijn vertrouwen in de wagen is ondertussen volledig weg, zeker met veiligheidsgerelateerde meldingen zoals airbags. De wagen heeft volgens mij ernstige kinderziektes en ik vraag me stilaan af waar de grens ligt bij een nieuwe wagen in deze prijsklasse.
Wat zouden jullie doen?
- Blijven aandringen op herstellingen?
- Wagen laten vervangen?
- Juridische stappen zetten?
- Compensatie aanvaarden of niet?