Lakschade vogelpoep

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:17
Een vogel die waarschijnlijk iets chemisch gegeten heeft, heeft een flinke spetter op onze auto achtergelaten.

Dit gebeurd wel vaker, maar bij het schoonmaken bleek de top laag van de lak flink beschadigd en lijkt af te bladderen.

Nu is mijn idee om deze plek te schuren tot 1000 grit, te polijsten, en er dan een vinyl laag op te plakken.

Gelukkig is het een klein paneel deel die ik het geheel dan kan behandelen.

Mijn vraag is: is dit een goed idee of moet ik een andere behandel methode kiezen ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Y8KxZ6IJhlPHzIy-Ct84tuEdbE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GpFVxSNO2Aq55enSqRf9ORr5.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Vinyl laag? Wat voor vinyl laag?

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• absrnd
Juup schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 10:38:
Vinyl laag? Wat voor vinyl laag?
Ik ben nog een beetje aan het rondkijken, maar hetzelfde wat voor auto wraps gebruikt wordt.

• Juup
  • Niet online
Doorzichtig of gekleurd?

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.

• absrnd
Doorzichtig, de kans dat ik dezelfde metallic kleur kan vinden is nagenoeg nul :)

• Juup
  • Niet online
Dat gaat super lelijk worden.
Waarom niet gewoon blanke lak, zoals alle schade aan auto's al 100 jaar wordt gefixt?

• absrnd
Juup schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 10:48:
Dat gaat super lelijk worden.
Waarom niet gewoon blanke lak, zoals alle schade aan auto's al 100 jaar wordt gefixt?
Waarom zou dat super lelijk worden ?

Er wordt al jaren lang autolak beschermd met folie, en dit is maar een klein segment op het achter deel van het dak.

Laten spuiten, zal ik moeten laten doen, de auto is al wat jaren oud, en ik wil voor zoiets kleins niet te veel geld uit trekken.
Pagina: 1